|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
Se resultatene: Bør Erna trekke seg som leder for Høyre? | |||
Ja, jeg stemmer Rødt/SV |
![]() ![]() ![]() ![]() |
27 | 21,43% |
Ja, jeg stemmer Arbeiderpartiet |
19 | 15,08% |
Ja, jeg stemmer Senterpartiet |
4 | 3,17% |
Ja, jeg stemmer Miljøpartiet |
9 | 7,14% |
Ja, jeg stemmer Venstre |
4 | 3,17% |
Ja, jeg stemmer Høyre |
6 | 4,76% |
Ja, jeg stemmer FrP |
1 | 0,79% |
Ja, jeg stemmer annet parti |
9 | 7,14% |
Nei, jeg stemmer Rødt/SV |
5 | 3,97% |
Nei, jeg stemmer Arbeiderpartiet |
2 | 1,59% |
Nei, jeg stemmer Senterpartiet |
0 | 0% |
Nei, jeg stemmer Miljøpartiet |
0 | 0% |
Nei, jeg stemmer Venstre |
6 | 4,76% |
Nei, jeg stemmer Høyre |
15 | 11,90% |
Nei, jeg stemmer FrP |
0 | 0% |
Nei, jeg stemmer annet parti |
3 | 2,38% |
Jeg stemte ikke sist gang |
0 | 0% |
Jeg vet ikke |
16 | 12,70% |
Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Se poll. Dvs om hun bør trekke seg selv eller om det er partiets ansvar om hun gjør det eller ikke. Sist redigert av Pelen : 22-09-23 kl 07:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Det får være Høyres hodepine. (SV-medlem)
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?
Ja, det er veldig stor forskjell på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Jeg mener, for partiets skyld, at hun bør trekke seg. Hun kan ikke være en god statsministerkandidat om to år. Og hun bør gi en etterfølger disse to årene til å bygge seg opp mot den valgkampen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Jeg misliker henne så sterkt på generelt grunnlag at jeg ikke klarer å se denne saken uavhengig av det, så da får jeg ikke til å stemme.
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Jeg svarte vet ikke. Høyre og Erna får ta det ansvaret helt selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Jeg mener hun bør.
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Hun har jo ikke noen posisjon som direkte påvirker meg, og det er såklart opp til partiet hva slags leder de ønsker seg, men jeg synes det er veldig rart om de synes hun bør være partileder og statsministerkandidat. Så mye mistillit og misnøye som Arbeiderpartiet har fått i valgkampen på grunn av Huitfeldt-saken, så kan jeg ikke skjønne annet enn at det vil skade Høyre om de beholder Solberg etter denne saken, som absolutt må sies å være verre. Men, klart, om det svekker Høyre i neste valg, så skal jeg ikke klage.
![]() |
#10 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Jeg synes det bør være opp til partiet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Det får være opp til partiet tenker jeg.
![]() |
#12 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Dette er jeg helt enig i. Det får være måte på forskjellsbehandling. Men uansett, det er opp til Høyre. De må gjerne fortsette med Erna for min del, men da mister de troverdighet på en del områder, bl a vedr folk som har behov for hjelp fra NAV. Men jeg er ikke aktuell som velger av H, så mitt synspunkt er lite relevant egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Jeg vil ikke stemme nei. For jeg vil ikke si at hun ikke bør trekke seg.
![]() |
#15 |
flisespikker
|
Det er jo kanskje flere Høyrevelgere som har tillit til henne og dermed tror på hennes forklaring om hva som har skjedd. Men jeg regner med at i alle fall de som argumenterte for at Huitfeldt burde gå, også mener at Solberg bør.
![]() |
#16 |
Shake it out!
|
Gjør de? Jeg har stemt ja.
![]() |
#17 |
|
Ser det har endret seg ja. Da jeg kommenterte det var det 9 stk som sa "Nei" av Høyrevelgere og 0 som sa ja. Nå er tallet et annet.
![]() |
#18 |
can-jur
|
![]() Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Jeg forstår faktisk ikke hvordan hun kan bli sittende. Det er og blir hennes ansvar og ansvar tar man ved å fratre. At hun overholde ikke har den døra på klem engang sier noe om hennes totale mangel på forståelse for hva ansvar er.
![]() |
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?Jeg mener Huitfeldt-saken og Solbergsaken er sammenlignbare. Begge har blitt lurt, begge kunne, og burde sikkert, sjekket bedre. Huitfeldt hadde tilsynelatende lettere kunnet sjekket enn Solberg. Omfanget er langt større, og luringen foregått mer systematisk, for Solberg.
![]() |
#20 |
Peppy!
|
Jeg er ikke enig i at man må mene likt om de to sakene. Huitfeldt er i regjering, med ansvar for et departement. Erna er «kun» partileder, ikke i regjering. Det synes jeg mer er en sak for partiet. Jeg synes for øvrig ikke at noen av dem automatisk skal måtte gå pga det som har skjedd. Ola Borten Moe, derimot, var selv skurken i fortellingen, de andre to ble lurt. Jeg tror ikke jeg er enig i premisset om at «å ta ansvar» er ensbetydende med å måtte fratre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|