|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Klar
|
![]() Sv: Kan vi ha en AI-tråd?Nå har jeg en app som heter ChatOn. Det står at den bruker ChatGPT4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kan vi ha en AI-tråd?Jeg har abonnement på chatgpt4. Har foret den med mine tekster, og har brukt den til å ordne tekster for meg, som feks å lage sammendrag eller ordne en lengre tekst tematisk. ganske nyttig, egentlig. Men det er et stykke igjen til den kan skrive tekstene for meg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Smugleser
|
![]() Sv: Kan vi ha en AI-tråd?Bruker lite, foreløpig. Holder stort sett bare på med ting på jobb som er konfidensielle, så venter på lukket chatgpt.
![]() |
#6 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan vi ha en AI-tråd?Har brukt ChatGPT mest for moro. Må jo si at den tekstlige kvaliteten har klare mangler, men i all beskjedenhet er jeg god til å skrive og er opptatt av nyansene i språk, så det skal vel litt til. Det blir lett generisk og «flatt» eller «svada». Eller corporate bullshit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan vi ha en AI-tråd?Jeg bruker ChatGPT, både til å finne ut av ting, og til hjelp med tekster. Men ikke til å skrive den ferdige teksten.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kan vi ha en AI-tråd?Jeg hadde forelesning i masterstudiet mitt i går, og der oppfordret de oss til å bruke KI, men helt transparent selvfølgelig. For eksempel til å forbedre språket, komme med forslag til problemstillinger og sånne ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Kan vi ha en AI-tråd?AnneC: Er det ChatGPT du bruker til Python? Jeg holder på å lære meg det nå, er helt nybegynner, og synes det er utrolig tungt å finne ut av ting.
![]() |
![]() |
#10 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan vi ha en AI-tråd?Vær obs på at ChatGPT ikke er helt til å stole på når det kommer til kode (heller). Så du må selv være i stand til å sjekke at funksjonene finnes, forstå hva koden faktisk gjør og kunne kjøre og teste den. Men den kan være fin som et utgangspunkt da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Kan vi ha en AI-tråd?Det er veldig enkelt å få KI til å lyve, ja.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Kan vi ha en AI-tråd?Jeg bruker det veldig lite, mest fordi jeg egentlig ikke har skjønt HVA jeg kan bruke det til.
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kan vi ha en AI-tråd?
Jeg har bare testet ChatGPT på det ja. Noen ganger går det, andre ganger ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Kan vi ha en AI-tråd?Jeg prøvde chatGPT til å sette karakter på to studentbesvarelser nå. Den ene ville jeg gi A og den andre ville jeg gi C. Men chatGPT ville gi begge A-. Så nei...
![]() |
#15 |
heimføing
|
![]() Sv: Kan vi ha en AI-tråd?Leste om Agnete på 90 som bruker det, og kaller KI for "gunstig intelligens". |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
Ja, prøv! Hvis du ber den om å sammenfatte styrereferatene og forteller hva du ønsker skal ha mest vekt, burde den i det minste komme opp med en skisse du kan bruke. Feks: "Kan du lage en liste over saker fra alle referatene" - eller "kan du lage en kort sammenfatning ... med mest vekt på ... " (hvis noen saker er viktigere enn andre.)
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Kan vi ha en AI-tråd?Jeg har skjønte at Midjourney er anbefalt for AI-genererte bilder. Har forsøkt å lage profil, men skjønner ikke noe av hva Discord er som jeg automatisk kommer inn i "universet" til. Noen som kan forklare? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Discord er er chatte-program. Litt som mIRC i gamledager, om du brukte det?
![]() |
![]() |
#19 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Kan vi ha en AI-tråd?Jeg har egentlig ikke prøvd å bruke AI i det hele tatt. I hvert fall veldig lite. Og jeg har tatt på meg å lage en liten tekst om det hos oss, som i jobb-Strå. Noen ganger overrasker jeg meg selv med tiltroen jeg har til egen dugelighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Kan vi ha en AI-tråd?Jeg har chatGPT både som app og på PC og har brukt den til mye forskjellig: oversette kode mellom ulike programmeringsspråk, skrive dikt (fungerer veldig mye bedre på engelsk enn på norsk
![]() |
|
|