Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Original dåpsgave

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-07, 08:37   #1
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Original dåpsgave

til gutt. Noen som har noen tips? Helst med informasjon om hvor det er å få kjøpt.

Foreldrene ønsker ikke sølv. Tinn var greit, men jeg ønsker å finne gave andre steder enn hos gullsmeden. Helst noe varig.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 08:40   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orginal dåpsgave

Vanskelig å foreslå noe uten å vite hvilken pris du hadde tenkt deg, men hva med et lite bilde?

Mange foreslår et epletre. Men tenk om familien flytter om et år eller to?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 08:42   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Medlemskap i boligbyggelag, eller barnets mappe (bokhandel).

Gammel 21-08-07, 08:43   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En kamerat av mannen pleier å kjøpe en skikkelig kniv (sånn speiderkniv til å ha med i skog og mark og sånn).

Gammel 21-08-07, 08:45   #5
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

I enkelte kretser i Storbritania var det vanlig med en kasse portvin. Den ble bedre av å vente en 20 år eller så på å drikkes. Men krever lagringsforhold da.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 08:46   #6
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt små bilder til mine to små nevøer, de kostet mellom 6-800 kroner

http://kunst.no/astrid/bilder/030.jpg

Foreldre synes at det var en veldig fin gave.
Jeg ville ønsket meg det selv.

Vi har også ønsket oss frukttrær. W fikk epletre til sin dåp.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 09:14   #7
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Snorre i praktutgave.

Gammel 21-08-07, 09:28   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på hva slags "forhold" man har til dåpsbarnet, synes jeg. Den gaven jeg er absolutt mest fornøyd med er den jeg ga til fadderbarnet mitt. Han fikk et kunstverk av en lokal kunstner (en baby som sover).
Aldeles nydelig og kan følge han resten av livet.

Ellers har jeg kjøpt små-malerier (finnes i alle prisklasser), eventyrbøker i praktutgaver og til ei spesiell lita ei lagde jeg en ramme med et egenskrevet dikt.
Det er igrunnen bare kreativiteten som setter grenser! Lykke til!

Gammel 21-08-07, 13:13   #9
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Eldstemann (12år), fikk en stol av broren min i dåpsgave. Den står i stua enda, og ble flittig brukt da han var liten.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 14:38   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Det er jo ikkje orginalt da, men bøker synes eg har vore veldig kjekt å få!

Til Lillebrors dåp fekk me ein sykkel/bil frå Sprell. Den var veldig fin.

Bilder/kunst synes eg også var ein kjempefin idé.

Me forsøkte å ønske oss Kiddo-stol til Lillebror, men foreldrene mine meinte at det skulle vere ei gåve som varte livet ut.

Gammel 21-08-07, 21:17   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Original dåpsgave

Er det et barn av en turfamilie, så synes jeg kniv eller noe sånn er fint! - Lillebroren min fikk en kniv fra telesølv med navnet gravert. Kjempefin synes jeg - Han er 18 år nå, men fortsatt veldig glad i gaven.

Gammel 21-08-07, 21:21   #12
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Brio togbane er en fin og varig ting.

Gammel 21-08-07, 22:39   #13
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Eldstemann (12år), fikk en stol av broren min i dåpsgave. Den står i stua enda, og ble flittig brukt da han var liten.

Kjempegod ide! Mannen min fikk en barne gyngestol som bitteliten. Den ble brukt i alle år da han var liten gutt. Nå er den nymalt, og vår datter har den

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 22:44   #14
pippimamma

pippimamma sin avatar

pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Vanskelig å foreslå noe uten å vite hvilken pris du hadde tenkt deg, men hva med et lite bilde?

Vi har ikke fastsatt noen pris, men regner med det blir mellom 500 og 1000 kroner. Avhenger av hva vi finner. (Det er nær slekt).

Gammel 21-08-07, 22:50   #15
pippimamma

pippimamma sin avatar

Standard

Tusen takk for mange gode tips. Skal diskutere litt med mannen, så får vi se. Jeg likte godt tipset om en kasse portvin, selv om det nok ikke blir det han får.

Det var så mange flotte ideer her at jeg tror det blir vanskelig å velge.

Gammel 21-08-07, 23:00   #16
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Aksjer kan også være en artig ting.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 23:01   #17
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ack, her.

Aksjer kan også være en artig ting.

Ja, den er smart.
Alle pappas barnebarn har fått andelar i fond (heiter det det?) til fødsels- og dåpsgave. Storesøster her i huset har vore den som har hatt det beste fondet så langt

Gammel 21-08-07, 23:56   #18
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jenta mi fikk en tuja-busk i gave til sin dåpsdag. Hun har et sterkt eierforhold til den

Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 23:59   #19
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte en flott, svart ramme til et vennepar av meg. Jeg brukte noen bilder jeg hadde tatt av dem og barnet.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 00:09   #20
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En skikkelig, ordentlig barnetursekk - gjerne med litt ordentlig utstyr oppi. Sitteunderlag, termos etc.

Tråbil. Gjerne solid som kan gå i arv til neste generasjon.

Lagringsrødving - minimim 18 års lagringstid...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.