|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() NeglelakkJeg skal snart på en happening og jeg er helt vill i fletta og vurderer en neglelakk med farge. For det første pleier jeg aldri å ha neglelakk av noe slag, og om jeg er så crazy at jeg har det, er den blank. Og det er nok noen år siden jeg hadde det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NeglelakkVi er to; jeg låner av min datter på 18. Hun har flere fra Essie. De har de på Vita og Cubus i alle fall.
![]() |
#3 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: NeglelakkEssie i fargen Bordaux med topplakk er enkelt å få pent og holdbart. Mange nettbutikker som har gode priser og lav frakt, også norske.
![]() |
#5 |
koko
|
![]() Sv: NeglelakkEssie og topplakk, ja. Og eit ganske åpenbart triks, men eg går alltid på ein smell sjølv og ender med eit elendig resultat: Set av nok uforstyrra tid til å la lakken tørke.
![]() |
#6 |
I mål
|
![]() Sv: NeglelakkOk, er dette topplakk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Neglelakk+1 på Essie, men vil også si at like viktig som topplakk er base coat. Jeg liker Essie strong start.
![]() |
#9 |
Trøtt
|
![]() Sv: NeglelakkOm du ikke er vant til å ha på neglelakk vil jeg slå et slag for IsaDora Wonder nail polish. Bred kost som gjør det LETT å påføre den, jevnt og fint resultat og for en kveld trenger du ikke top coat. https://www.vita.no/makeup/negler/ne...olish?v=366139
![]() |
#10 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: NeglelakkJeg er mest fornøyd med en som heter nail kind vegan som jeg kjøper på normal. Farge kan jeg ikke uttale meg om, det kommer an på hva du kler og hva du skal ha på deg.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: NeglelakkJeg brukte det aldri før, men da brukte jeg heller ikke neglelakk for jeg syns det var så styrete med venting og greier. Etter å ha testet Essie og Speed Setter syns jeg det går fort å ta på og den varer mye lengre, så nå har jeg stort sett alltid lakkede negler. Skifter stort sett farge i helgene.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: NeglelakkOm den faktisk skal av etter en kveld er underlakk langt viktigere enn topplakk. Spesielt om du går for rød, lett for sr neglene tar farge som ikke går helt rett av igjen. Underlakk beskytter neglen og gir godt grunnlag. Topplakk gir holdbarhet og varighet. Men skal den av etter et par timer er det ikke sååå farlig med. Skal du ha den i mange dager er topplakk meget lurt. Dumt er det uansett ikke.
![]() |
#13 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Neglelakk
Jepp, men hvem tror du glemmer det hver eneste gang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
koko
|
.... og trur at denne gongen, denne gongen vil ikkje neglelakken ligge igjen i ein glidelås, i pelsen til hunden eller i hælen på ein sko (sidan skoskeia var i bruk og eg skulle spare tid).
Dårlige vitser har også livets rett. Sist redigert av Syrinx : 16-10-23 kl 18:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: NeglelakkDet er helt klassisk. Minst en negl skadet fordi jeg ikke har tatt meg tid..... Definitivt.
![]() |
#16 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Ja, har denne og den gir fint resultat.
![]() |
#17 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: NeglelakkJeg er så enkel, at er det neglelakk for en kveld, så er faktisk HM sin til en femtilapp den aller beste. Ingen lakk under eller over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Peppy!
|
![]() Sv: NeglelakkJeg ville brukt base coat under rød neglelakk for å unngå at neglen blir misfarget. Ser så kjipt ut når neglelakken fjernes. (Og alltid top coat for å unngå at det faller av bit av neglelakken. Det er veldig synlig på røde negler. Gjerne gel coat, så blir det litt glossy finish.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|