|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Antrekk på ferie i MarrakeshNeste lørdag reiser jeg og to venninner til Marrakesh, og jeg lurer på hva slags klær jeg skal satse på. Noen med erfaring? Det er ganske varmt der nå.
![]() |
#2 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Antrekk på ferie i MarrakeshJeg bruker mye lette bomullsklær når vi er på ferie på sommeren. Kan bare glemme å bruke alt som er syntetisk i skikkelig varme, så vil absolutt anbefale bomull.
![]() |
#3 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Antrekk på ferie i MarrakeshLengde under kne og dekke skuldre og overarmer hvis man skal være respektfull. Og det bør man jo. Ellers er det heldigvis mye overbygd og skygge i medinaen. Det var opp mot 35 grader da vi var der og det føltes faktisk ikke så varmt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Antrekk på ferie i MarrakeshJeg syns klær av lin er gode å bruke om det er varmt.
![]() |
#5 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Antrekk på ferie i MarrakeshHolder det om en kjole går rett nedenfor knærne og om den dekker skuldre?
![]() |
#6 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Antrekk på ferie i Marrakesh
Ja. Det er dessverrre turister som går sydenavkledd i byen. De får gjerne mer uønsket oppmerksomhet, men det er strengt tatt ingen regler. Det handler om respekt. Jeg hadde noen ganger lang kjole med bare ermer og noen ganger til knærne med lange ermer. Det var hent greit. Jeg pleide å spørre på vår lille riad før jeg gikk ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Antrekk på ferie i MarrakeshMarokko - og Nord-Afrika generelt - er ikke av de strengeste når det gjelder krav til påkledning, men like fullt er det alminnelig høflighet å kle seg respektfullt når man besøker landet. Da jeg var i Marrakesh brukte jeg tynn turbukse, (vi hadde vært på trekking i Atlasfjellene og turtøy var det eneste jeg hadde tilgjengelig) t-skjorte og caps. Vi ba om omvisning inne på koranskolen, og da benyttet jeg i tillegg en fleecejakke. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|