|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Vi trenger ny støvsuger, hva bør jeg se etter?Vi trenger en ny støvsuger. Vi har ikke plass til å rydde den bort noe sted, egentlig, den må få plass bak en dør.
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi trenger ny støvsuger, hva bør jeg se etter?Jeg har en Philips Aqua 800, og er godt fornøyd.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Vi trenger ny støvsuger, hva bør jeg se etter?Følger. Vi bør også ha en ny.
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Vi trenger ny støvsuger, hva bør jeg se etter?Jeg har ikke brukt aqua-delen, så det er bare støvsugerdelen jeg kan si noe om. Den er som sagt god. Stefaren min hadde en dyson som var helt elendig, men denne er like god som den gode, gamle jeg hadde.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Vi trenger ny støvsuger, hva bør jeg se etter?Jeg lurer litt på en "gammeldags" støvsuger, om den er såpass liten at den går bak døra. Det er billigere, også liker jeg godt at de har pose. Men de er jo veldig digge, de trådløse.
![]() |
#6 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Vi trenger ny støvsuger, hva bør jeg se etter?Jeg sverger til roboten vår Sist redigert av liefje : 13-11-23 kl 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Vi trenger ny støvsuger, hva bør jeg se etter?Jeg har en Philips SpeedPro Max, og er fornøyd. Lang brukstid, støvsuger godt, er lett å bruke og er lett å tømme. Man trenger ikke moppefunksjonen, men den er ganske grei å ha. Mannen brukte den i bilen, som var full av hundehår og kom inn og var veldig imponert.
![]() |
#9 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Vi trenger ny støvsuger, hva bør jeg se etter?Electrolux har gode støvsugere som alltid gjør det godt i test. De er ganske fine på lydnivå også. Det pleier jeg å se etter. Vi er veldig fornøyde og vaskehjelpen pleier å tipse andre om slik vi har vet jeg. Hvor stor plass har du bak døren?
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Vi trenger ny støvsuger, hva bør jeg se etter?Jeg har Phillips Speed pro 8000 Aqua. Den brukes alle steder robotstøvsugeren ikke kommer til pluss i sofa og stoler, bil osv. Jeg har to labradorer og en terrier, samt tre langhårede katter. Det blir en del hår, for å si det pent. Støvsugeren fungerer flott og får med seg det den skal få med. Jeg bruker moppefunksjonen av og til, men ikke ofte. Gulv og tepper fikser roboten. Jeg har aldri hatt så rene gulv som etter at robotstøvsugeren kom i hus for et par måneder siden, og kombinasjonen trådløs god støvsuger og robot fungerer veldig bra her. Den tradisjonelle støvsugeren står i kjelleretasjen, men har ikke vært i bruk på lenge. Den er i orden og egentlig en god støvsuger, men det er så mye enklere med den trådløse. Den henger på ladestasjonen sin i trappenedgangen til kjelleretasjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Vi trenger ny støvsuger, hva bør jeg se etter?Vi har en trådløs som vi synes gir god valuta for pengene. Dreame t20 tror jeg den heter. Vi har hatt den noen år og den var i tet da vi kjøpte.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Vi trenger ny støvsuger, hva bør jeg se etter?Det er en sånn ubrukeligvi har også, Che. Den var kjempebra i begynnelsen, kom best ut i tester, men nå så greier den ikke suge opp en liten dott en gang. Den er bare til irritasjon.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Vi trenger ny støvsuger, hva bør jeg se etter?Avsporing, litt ... Vi oppdaget til vår store skrekk at edderkopper ikke dør når de blir støvsugd med sånn håndholdt oppladbar sak, så jeg skal iallfall ikke hva noe uten pose
![]() |
#15 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Vi trenger ny støvsuger, hva bør jeg se etter?
Men hvordan dør de når man bruker med pose? Jeg trodde dette var en myte. Det er jo ingen grunn til at de skal dø i posen, og de klarer jo å krype ut gjennom den åpningen mellom støvsuger og rør. Det er jo ikke komplett forseglet. Anbefaler heller Boss Biologisk insektmiddel. Det kan sprayes på beistet fra betryggende avstand, og det dør i løpet av 60-90 sek. Det er trygt for husets ønskede husdyr, og virker også forebyggende. Dvs at du kan spraye rundt dører, vinduer, luftekanaler etc og hvis et beist tenker på å krysse sprayet område, så dør det. Varighet 6-8 uker ish. Ute i vær og vind litt kortere. Og nei, jeg er ikke sponset
![]() |
![]() |
#16 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Vi trenger ny støvsuger, hva bør jeg se etter?Jeg foreslår å la edderkoppene leve og være fornøyd med den trådløse støvsugeren.
![]() |
#17 |
|
Jeg vet ikke om de dør når jeg har pose, men da SER jeg dem iallfall ikke.
![]() |
#18 |
|
Nop, nix, nei. Vi bor i sokkelleilighet og har en del av denne typen rundt omkring. https://no.wikipedia.org/wiki/Stor_husedderkopp
![]() |
#19 |
#IsItOctoberYet?!
Nettbutikken til Boss har
![]() |
![]() |
#20 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Vi trenger ny støvsuger, hva bør jeg se etter?Huff! Nei, ikke spray med gift, da. Da er det bedre å støvsuge edderkoppene. Så får du i etterkant finne ut hvordan du kvitter deg med dyrene.
![]() |
|
|