|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Kveite på julaften- har dere tips og triks og tilbehørsanbefalinger?Vi skal spise kveite på julaften i år.
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Kveite på julaften- har dere tips og triks og tilbehørsanbefalinger?Vi spiser fisk, men ikke kveite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kveite på julaften- har dere tips og triks og tilbehørsanbefalinger?Til hverdags spiser jeg kveite på 80-talls-måten, trukket kveite med hvit saus og smeltet smør. Potet og agurksalat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Kveite på julaften- har dere tips og triks og tilbehørsanbefalinger?Mmmm kveite er godt! Vet du om det er storkveite eller småkveite du får?
![]() |
#6 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kveite på julaften- har dere tips og triks og tilbehørsanbefalinger?Jeg spiser kveite på andre juledag. Stekt i ovn og servert med potet, hollandaise, baconbiter, gulrot og agurksalat.
![]() |
#7 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Kveite på julaften- har dere tips og triks og tilbehørsanbefalinger?En kollega har kveite og pinnekjøtt på julaften (for vegetarianere og ikke-vegetarianere), og sa at de bruker samme tilbehør.
![]() |
#8 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Kveite på julaften- har dere tips og triks og tilbehørsanbefalinger?Bare for å pirke på en kjepphest. Da har de ikke vegetarianere, men pescetarianere. Vegetarianere spiser ikke fisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Kveite på julaften- har dere tips og triks og tilbehørsanbefalinger?Jeg bruker Sandefjordsmør til kveite. Det er helt himmelsk.
![]() |
#10 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kveite på julaften- har dere tips og triks og tilbehørsanbefalinger?Jeg har en kollega som var så entusiastisk over denne oppskriften på julekveite i fjor, at den har stått på planen min siden (uten at jeg har fått anledning til å lage det). Med granateple, pinjekjerner og soyasmør:
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 05-12-23 kl 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Kveite på julaften- har dere tips og triks og tilbehørsanbefalinger?
Har aldri hørt om før, men googlet og det så jo godt ut!
Vet ikke om jeg får stor eller små.
Eneste grunnen til at vi kan ha kveite på julaften er at sønnen feirer hos far i år. Han ville følt at hele julaften ble ødelagt hvis han fikk servert fisk, tror jeg.
![]() |
#13 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Ja, kveite på julaften hadde nok blitt kraftig nedstemt her også, og ikke bare av barna. Tror mannen hadde protestert hardest. Men en av dagene i jula skal jeg nok få det til, tror alle vil synes fisk er ok etter noen dager med julekjøttmat.
![]() |
#14 |
Guardian of the galaxy
|
Her er det et heftig kompromiss. Jeg kommer til å vinne "Feirer vi jul i Trondheim eller Mo i Rana"-diskusjonen hvert år i overskuelig framtid, så da følte jeg at mannen i huset måtte vinne julemiddagsdiskusjonen.
![]() |
#15 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Kveite på julaften- har dere tips og triks og tilbehørsanbefalinger?Vi har trukket kveite, pisket rømme, agurksalat og mandelpoteter. Foretrekker mindre stykker med fisk. Og kveite er anbefalt kjøpt inn tre dager før bruk, den skal modnes.
![]() |
#16 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kveite på julaften- har dere tips og triks og tilbehørsanbefalinger?Kveite er så godt!
![]() |
#17 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kveite på julaften- har dere tips og triks og tilbehørsanbefalinger?Jeg tilbereder kveite som min mormor;
![]() |
#18 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kveite på julaften- har dere tips og triks og tilbehørsanbefalinger?Ah ja, steke først og så trekke i fløte mener jeg å huske at vi pleide å gjøre med flyndre. Sikkert supert for kveite også.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kveite på julaften- har dere tips og triks og tilbehørsanbefalinger?Vi har alltid kveite 1. juledag, fordelen med å gifte seg med en mann med samme julemattradisjon.
![]() |
#20 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Kveite på julaften- har dere tips og triks og tilbehørsanbefalinger?For meg er det bare ett tilbehør som er viktig til hvit fisk:
![]() |
|
|