|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Har du tips på steketermometer?Jeg har akkurat lagd karameller, og de ble STEIN harde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Sv: Har du tips på steketermometer?Jeg har prøvd termometeret mitt igjen, og det må vise for lavt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Har du tips på steketermometer?Jeg har et digitalt steketermometer fra Clas Ohlson som virker å være pålitelig. Har ikke brukt det til karameller da.
![]() |
#4 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du tips på steketermometer?Vi har Thermapen og det er jo urolig bra da, men skulle bare mangle til prisen (minst 1000). Mannen har pga han er gadget-guy og bruker det på nerdete ølbrygging, men det funker jo til både steik og karameller og.
![]() |
#5 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du tips på steketermometer?Det tar forøvrig veldig lang tid før karameller når 118 grader.
![]() |
#6 |
![]() Sv: Har du tips på steketermometer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du tips på steketermometer?Jeg lager ikke karameller, men koker sukkertøy som skal opp tol 172 grader. Bruker helst et vanlig digitalt steketermometer, har brukt mange ulike med hell. Vil derfor tro du bare kan plukke opp noe på Elkjøp/Claes O og det vil fungere fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har du tips på steketermometer?Det du virkelig vil ha, er et slikt (eller tilsvarende): https://www.staypro.no/maleinstrumen...0aAl1qEALw_wcB |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Har du tips på steketermometer?
Det har alltid tatt mer tid for meg. Jeg har brukt et digitalt steketermomenter fra Panduro, men har to ganger opplevd at det blir feil med den delen man putter i gryta. I år brukte jeg et IR-termometer jeg har fått i vervepremie en gang (ligner mistenkelig på dette her fra Clas Ohlson - eventuelt kan du vurdere dette fra Biltema, som er noe billigere), og det fungerte overraskende godt.
![]() |
|
|