|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
Se resultatene: Kva er ditt forhold til å fly? | |||
Eg elskar å flyge og kosar meg ombord |
![]() ![]() ![]() ![]() |
16 | 9,30% |
Eg flyg når det er naturlig og har eit nøytralt forhold til det |
106 | 61,63% |
Eg flyg når det er naturlig men kjenner ubehag |
39 | 22,67% |
Eg flyg når eg må og kjenner sterkt ubehag |
11 | 6,40% |
Eg flyg ikkje grunna flyskrekk |
0 | 0% |
Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kva er ditt forhold til å fly? Les HIDette innlegget handlar ikkje om det økonomiske eller miljøperspektivet ved å fly.
![]() |
![]() |
#2 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HIJeg har ikke store problemer med å fly, men liker det heller ikke. Misliker det ikke nok til at det hindrer meg i å ta fly når det er naturlig, og det er ikke slik at jeg går og gruer meg på forhånd, så det er ikke sterkt nok til at jeg vil kalle det flyskrekk. Men jeg kjenner helt klart på et ubehag, særlig hvis det er lenge siden. Da blir jeg klam i hendene ved avgang og landing, f.eks. Ubehaget avtar og går mer mot nøytralt når det er flere ganger i et kortere tidsrom, og det er forskjell på utreise og hjemreise, for eksempel. Så jeg regner med at det hadde forsvunnet helt hvis jeg f.eks hadde en jobb der jeg måtte ta fly ofte, men det har jeg ikke, og reiser heller ikke så ofte med fly i ferie-/fritidssammenheng at det noen gang vil bli en vane. Så jeg krysset av for "Eg flyg når det er naturlig men kjenner ubehag".
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 21-12-23 kl 09:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HIHar også flyskrekk. Selv med familiemedlemmer i bransjen og det at jeg vet relativt mye, så syns jeg ikke det er stas i fly.
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HIJeg flyr når det er naturlig, og har et nøytralt forhold til det.
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HIStemte flyr når det er naturlig og "nøytralt forhold" fordi "kjenner ubehag" er for sterkt, men det nøytrale bikker mot negativt; jeg er alltid litt nervøs i forkant og letta når vi lander. Men underveis er jeg avslappa.
![]() |
#7 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HIJeg flyr når det er naturlig, men kjenner ubehag. Unntaket er når det er søskenbarnet mitt som er kaptein, for hen stoler jeg på. Irrasjonelt? Jepp.
![]() |
![]() |
#9 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HIJeg svarte nr. 3, pga. at jeg alltid har øyeblikk av panikk ved landinger. Det er skikkelig ubehagelig, men varer ikke lenge pr. gang.
![]() |
#10 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HIJeg er nok som My. Jeg er ikke spesielt glad i å fly og kjenner et ubehag når jeg gjør det, men jeg gruer meg ikke på forhånd og det forhindrer meg ikke fra å fly så jeg synes ikke det kan kalles flyskrekk.
![]() |
#11 |
wizzzard
|
![]() Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HIKjenner ubehag, flyr minst mogleg men kan finne på å planlegge å fly på reise om den er langt fram i tid. Reiser lite så det er ikkje så vanskeleg å unngå.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HIJeg svarte at jeg elsker å fly, det er muligens å overdrive, men jeg trives godt med flyreiser. Det var ikke supergøy med småbarn og denslags, men jeg har reist mye aleine og langt, og synes det er helt topp. Har flydd fra jeg var veldig liten og på tildels superhumpete turer til Nordvestlandet, så jeg ble muligens herdet tidlig, i hvert fall har jeg aldri vært redd. Takknemlig for det.
![]() |
#13 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HISvarte at jeg elsker å fly. Det er egentlig å overdrive, men jeg kan kose meg med selve flyreisen, og er aldri vært redd. Har flydd en del helt siden før jeg begynte på barneskolen, og har opplevd til tider kraftig turbulens mange ganger, så det er kanskje grunnen til at jeg ikke er redd.
![]() |
#14 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HIJeg koser meg på fly. Jeg elsker det ikke, men jeg liker faktisk godt å være i et fly. Jeg kan styre min begeistring for mange timer lange flyrurerr og midtsete så det forsøker jeg unngå.
![]() |
#15 |
koko
|
![]() Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HIEg har litt for lange bein til å greie kose meg på fly, men bortsett frå det så syns eg det er heilt ok. Koplar ut med støydemping på øyrene og likar kjensla av å ikkje kunne velge å gjere noko anna enn å vere akkurat der eg er. For min del kan det samanliknast med å sitje hos frisør med farge i håret. "Eg er akkurat her, her og no, og her må eg bli til eg kan gå."
![]() |
#16 |
Borte
|
![]() Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HISå lenge jeg har nesespray og tyggis for å forebygge smerter pga trykk i ørene så er det helt nøytralt å fly. Jeg verken liker eller ikke liker. Har måttet fly en del jobbrelatert de siste årene, så er glad jeg ikke er redd for å fly. Pleier å lese, så tiden går fort.
![]() |
#17 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HIJeg hadde en periode for noen år siden da jeg slet med flyskrekk. Fløy for det, men da var det ubehagelig. Den forsvant etterhvert heldigvis. Nå synes jeg stort sett det er helt ok å fly, så lenge jeg har et godt sete. Flyr en del i jobb - gjerne lange turer og da vil jeg gjerne ha flyturen så smooth som mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HIJeg har et sterkt ubehag, men det er kun knyttet til miljøaspektet. Jeg flyr kun når det er helt nødvendig, om det ikke er mulig å gjennomføre reisen ellers. Da jeg var på kurs med jobben nå nettopp, kunne jeg ikke vært med uten å fly, fordi reisen ville tatt tre døgn hver vei og da måtte jeg hatt en uke fri fra jobb i tillegg til kurset.
![]() |
![]() |
#19 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HIJeg har hatt ulike perioder av ulike grader av flyskrekk gjennom årene. Jeg var egentlig kvitt det, men så var jeg i et fly som måtte nødlande pga motorproblemer,og da var jeg overraskende rolig i situasjonen. Etterpå er jeg overfølsom for alle endringer i lyder og er mye mer anspenkt. Det går bedre nå fordi jeg har flydd mere i det siste.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kva er ditt forhold til å fly? Les HIJeg var mer gira på både og reise og fly før covid. Nå flyr jeg bare hvis jeg må, men har ikke noen problemer med å fly eller noe rundt det. Jeg har bare blitt mindre gira på å dra på ferier langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|