|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Er crispy duck i asiatiske pannekaker en god ide til nyttår?8 som spiser voksenporsjon og 2 minier. Tenker da på crispy duck i adiatiske pannekaker med selleri og gulrot i strimler og hoisin saus. Noen som hr laget selv eller kjøpt ferdige kit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Er crispy duck i asiatiske pannekaker en god ide til nyttår?Vi fikk levert til Rikshospitalet på nyttårsaften i fjor. Tror vi bestilte fra Xeast?
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Er crispy duck i asiatiske pannekaker en god ide til nyttår?Takk for tips Input! Hvordan lager mannen din da? Steker han en hel and og deler opp og så kjøper dere tilbehøret? Vet du om det er vanskelig å få sprøtt skinn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er crispy duck i asiatiske pannekaker en god ide til nyttår?Crispy duck er alltid en god idé!
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Er crispy duck i asiatiske pannekaker en god ide til nyttår?Jeg tror han bruker andelår, fordi det er bare til oss to. Vi kjøper pannekaker og saus, tror det er fra en butikk på Løren, men jeg er flaut lite involvert i matlaging.
![]() |
![]() |
#7 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Er crispy duck i asiatiske pannekaker en god ide til nyttår?
Godt valg med andelår, de er så mye mer smaksrik enn andebryst.
![]() |
#8 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Er crispy duck i asiatiske pannekaker en god ide til nyttår?Crispy duck er veldig god ide til nyttårsaften. Jeg har både brukt pakken fra Jacobs og «laget fra bunnen» med confiterte andelår i hermetikk og ferdige pannekaker (finnes i fryseren på mega/meny). Vi bruker å ha vårløk og agurk til.
![]() |
#9 |
|
Denne oppskriften, eller denne hvis du bruker en hel and (og ikke er meg, som synes den ser marerittaktig ut.
![]() |
![]() |
#10 |
|
Det har jeg aldri sett på Meny, men skal se etter neste gang!
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er crispy duck i asiatiske pannekaker en god ide til nyttår?Vi hadde i går, på hytta. Vi har hatt helstekt and på andredag i mange år, med selskap og masse tilbehør. Et kjempeprosjekt. I pandemien så oppdaget jeg ande-kit i fryseren og dett var dett.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Er crispy duck i asiatiske pannekaker en god ide til nyttår?Vi fikk avlyst resten av juleferieplanene våre på grunn av syke barn i dag, så for å trøste oss selv litt, blir det crispy duck på oss voksne i kveld. På Meny har de 3 for 2 på kit fra Jacobs, så vi kjøpte 3 og har i fryseren til neste gang vi trenger trøst.
![]() |
![]() |
#13 |
|
Har lagt av 6 pakker på Meny. Gjorde du noe spesielt for å få lårene sprø? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Er crispy duck i asiatiske pannekaker en god ide til nyttår?Vi har hatt det en del til hverdags i det siste, så for oss ville det ikke vært nyttårsmiddag. Kanskje som forrett til nyttårsmiddagen, med en pannekake til hver bare.
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
Kjørte grillen på slutten av steketiden.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Er crispy duck i asiatiske pannekaker en god ide til nyttår?Takk for tips alle sammen. Det ble helt nydelig. Sist redigert av daffy : 01-01-24 kl 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er crispy duck i asiatiske pannekaker en god ide til nyttår?Veldig god idé! Jeg lot meg inspirere av denne tråden, så vi hadde crispy duck med en boks andeconfit i går. Dampet kinesiske pannekaker, strimlet grønnsaker og laget hoisin etter oppskrift fra Gladkokken.
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Er crispy duck i asiatiske pannekaker en god ide til nyttår?Ja, burde notert meg vekten på de to filetene jeg kjøpte. Det var rikelig med laks, men de var kanskje mer 800 gram enn 1000 gram hver, så totalt ca 1600 gram. Tenkte det var bra å safe på den delen av middagen jeg var sikker på at de små og ungdommen spiste. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|