|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Meny nyttårsaftenHva skal du spise nyttårsaften?
![]() |
#3 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Meny nyttårsaftenVi skal spise and - kokken får velge.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meny nyttårsaftenVi takket nei til en invitasjon pga hund som er redd for raketter. Det blir mannen og jeg og hunden Sist redigert av liefje : 29-12-23 kl 09:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Meny nyttårsaftenJeg tror jeg skal være alene; i så fall bestiller jeg sushi. Dessert tror jeg jeg dropper evt blir det noe god is el.
![]() |
#7 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meny nyttårsaftenVi skal ha Crispy Duck med tilbehør. I tillegg blir det kylling (til yngste), vårruller og dumplings.
![]() |
#8 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Meny nyttårsaftenHelstekt indrefilet med diverse grønnsaker og en saus (ikke bestemt ennå)muligens saltlake eller hasselbakte poteter.
![]() |
#9 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Meny nyttårsaftenVi skal ha andeconfit med diverse tilbehør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Meny nyttårsaftenTapas. Begynte med det da jeg et år var aleine med to små og sære unger, og jeg gjerne ville at alle skulle få spise noe vi likte, uten at det ble tamt og typisk "barnevennlig" (=kjedelig). Så har vi bare fortsatt med det.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Meny nyttårsaftenFår servert pinnekjøtt og svineribbe hos mine foreldre. Kvelden feirer vi hjemme , men felles middag med min bror og hans familie og hans svigemor.
![]() |
#13 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Meny nyttårsaftenHel kalkun med waldorfsalat +++
![]() |
#14 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Meny nyttårsaftenJeg er alene og feirer ikke nyttår i den forstand at jeg holder meg våken til midnatt, og med to store julemiddager julaften og 1.juledag, så har jeg inntatt kvoten min for en stund. Men har tenkt å innvilge meg middag, så kanskje dumplings eller stekte poteter og rotgrønnsaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Meny nyttårsaftenKalkun med waldorfsalat og annet tilbehør og iskake pluss sjokolademousse til dessert. Vi har gjester i år.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Meny nyttårsaftenJeg vet ikke. Jeg hadde tenkt raclette, men det var det ikke stemning for blant resten av gjengen. Mulig det blir pinnekjøtt, mannen hadde kjøpt noe fra Gilde til halv pris i går. Det så ikke spesielt bra ut, men det er vel spiselig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
flisespikker
|
![]() Sv: Meny nyttårsaftenVi pleier alltid å ha hummer når vi har nyttårsaften hjemme med bare oss tre. Det er noe av det beste vi vet, det er lite jobb på forhånd, og det er såpass dyrt at vi ikke pleier å kjøpe det til vanlig. Og så går det godt til champagne.
![]() |
#18 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Meny nyttårsaftenVi drar til Spania i morgen og skal ut og spise. Forrett: Creamy Lobster Bisque & Deep-Fried Goatcheese and Beet salad with Honey Balsamic Dressing. Hovedrett: Moroccan Fish Strudel with Hollandaise sause & Beef Wellington Truffel mashed potatoes. Dessert: Sand Rose with Pure, Chocolate Ice Cream an Candied Orange Coulis. Blir nok bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Meny nyttårsaftenDet blir bare junior og meg til middag. Mannen kommer fra jobb rundt 20:30. Poden har ARFID og dermed et relativt snevert kosthold. Jeg er skikkelig matlei og gidder på generelt grunnlag ikke å lage noen voldsom middag bare til meg. Så det blir sikkert noe enkel pasta eller no.
![]() |
#20 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Meny nyttårsaftenVi skal ha samme meny som vi har hatt de fleste av de siste 12 årene: kalkun med mandelpoteter, waldorf, stuffing og saus. Gjestene tar med dessert.
![]() |
|
|