|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Cruise i KaribienNoen som har litt erfaring? Vi snakker om ferie neste vinter, og ett av alternativene er dette. Vi har vært i karibien før, men leide da katamaran. Best ved cruise å bestille fra charter eller selv? Og mange ruter å velge i ser jeg, noe som anbefales mer enn andre? Samt mange ulike selskap som seiler der.
hilsen tinkadott gutt-98, jente -01, jente -04 Sist redigert av tinkadott : 10-01-24 kl 11:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Guide i KaribienJeg har kun vært på cruise i Karibien en gang; da jeg bodde i USA. Da dro jeg først til reisebyrå, fikk presentert ulike tilbud og dro hjem og bestilte det på nett til en mye billigere pris. Reiste da med NCL.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Guide i KaribienJeg kan relativt mye om cruise i Karibien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Guide i KaribienVi var i romjula på cruise med RCCL fra Fort Lauderdale på en av de store båtene. Kan anbefales. Vi bestilte selv på nettsiden. Vi har vært på cruise før og har litt erfaring med lugar type, passering av lugar, bordsetting etc. Det er noen ting som ikke kan gjøres over nett så jeg måtte ringe RCCL. Kom da til eget supportnummer i Norge så jeg fikk ordnet opp greit i alt.
![]() |
#7 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Guide i KaribienVi ser For oss ca 14 dg på tur, gjerne noe fra Miami / fl. Tenker noen dager først i Miami. Cruise og så en tur ned til key west. Lengde cruise ca 1 uke? Usikker. Null erfaring!
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Guide i KaribienHøres greit ut, jeg skal se på alternativer og komme med min anbefaling, ser på det i kveld eller i morgen. Vi har jo bodd i Miami og har vært på ganske mange cruise i området. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Guide i KaribienI januar og februar skulle jeg prioritere å ta et vestlig cruise om det ellers passet. Litt varmere vann der om dere vil bade i sjøen. Ulempen med vestlig er at øyene ikke er så frodige som østlige cruise. Sist redigert av Pelen : 11-01-24 kl 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|