|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
finner ut av mye
|
![]() Frukt og grønt uten altfor dårlig samvittighetJeg har nettopp lest om alle de negative konsekvensene av avokadodyrkingen i Chile, og gjett hvem som har et nett med avokadoer fra nettopp Chile på kjøkkenet.
![]() |
#2 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frukt og grønt uten altfor dårlig samvittighetDet er jo litt sent nå, men jeg fryser ned egenplukkede bær om sommeren. Jordbær, blåbær, rips, bringebær som jeg bruker i smoothien om vinteren.
![]() |
#3 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Frukt og grønt uten altfor dårlig samvittighetHer går det mye i rotfrukter, løk og ulike typer belgfrukter. Tipper omtrent 50 % av mine middager består av bakte/stekte grønnsaker, og det er både billig og klimavennlig. Prøver å kjøpe minst mulig mat som er dyrket i drivhus. Kortreist frukt er det ikke så enkelt å få tak i på denne tida, men kjøper en del spanske appelsiner. Liker veldig godt både Avocado og mango, men avstår både pga klimahensyn og pris. Sjekker forøvrig alltid opprinnelsesland da det er en del land jeg ikke kjøper fra, eller det kan være å velge mindre langreist mat. Feks velge linser fra Italia framfor Tyrkia (politisk) eller Canada (lang transport) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Frukt og grønt uten altfor dårlig samvittighetAvokado og quinoa dyrket i søramerikanske land bør man unngå av etiske hensyn.
Sist redigert av Tallulah : 16-01-24 kl 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Frukt og grønt uten altfor dårlig samvittighetTil inspirasjon
![]() |
#6 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Frukt og grønt uten altfor dårlig samvittighetTakk alle sammen.
![]() |
|
|