|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Lage matpakker kvelden før?Hvordan blir skive med hvitost om den lages, pakkes i matboks og står i kjøleskapet over natta?
![]() |
#2 |
can-jur
|
![]() Sv: Lage matpakker kvelden før?Går helt fint. Men legg ikke på agurk eller tomat. Paprika går.
![]() |
![]() |
#3 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Lage matpakker kvelden før?Lifehack: ha oppskjært brød i fryseren, så smører du på frossent brød om kvelden og legger i kjøleskapet. Agurk ett pakker du inn i plast eller folie og legger på skiven når den skal spises. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Lage matpakker kvelden før?Takk begge! Frossent brød trikset må prøves en gang!
![]() |
#5 |
can-jur
|
![]() Sv: Lage matpakker kvelden før?Ja kan bekrefte tesen om frossent brød. Det funker også godt om man må smøre opp fat-mat tidligere.
![]() |
![]() |
#6 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Lage matpakker kvelden før?Agurk og paprika trenger ikke å legges i plast for å holde til det er tid for å spise (vi har jobbet med å få foreldre til å kutte ut ekstra plast i matpakkene på jobb). Jeg skjærer opp agurk (og paprika) og legger dem ved siden av skivene i matboksen - som står i kjøleskap på jobb.
![]() |
#7 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Lage matpakker kvelden før?
Jepp! Her gjøres det riktignok på morningen, men da holder nisten seg fresh til lunch.
![]() |
![]() |
#8 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Lage matpakker kvelden før?Jeg legger også i frossent brød eller rundstykker. Pålegg og grønnsaker i egne små bokser ved siden av. Blir litt oppvask, men maten oppleves som fersk og ingen deler er soggy.
![]() |
|
|