|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Er det utopi å reise til Syden i år uten å bruke en formue?Jepp, det lurer jeg på. Skal vi få med ungdommene i år er det varmt land som gjelder. Og strand. Men altså, det er så dyrt! Jeg har ikke lyst til å bruke 30 000kr bare på flyturen til en helt plain ferie. Men det er kanskje prisen vi må betale for å få med ungdommen?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det utopi å reise til syden i år uten å bruke en formue?Albania er rimeligere. Du må generelt dra til land som ikke har euro.
![]() |
#3 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er det utopi å reise til syden i år uten å bruke en formue?Det kan også være rimeligere å reise på andre dager enn lørdag dersom det er mulig. Vi har akkurat bestilt fly til Kroatia og sparte noen tusen på å reise ons-ons istedet for lør-lør. Ellers ble jeg også skremt av prisene på flybilletter i år |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er det utopi å reise til syden i år uten å bruke en formue?Montenegro er vakkert. Ei heller like dyrt. Avbefaler å fly til Kroatia kjøre over grensa. 10 mil tok 7 timer…og evt andre land - Slovenia? Eller er vel Bulgaria billig. - om været er godt, kan sopot og være noe, men det er kaldt å bade der da.
![]() |
#5 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Er det utopi å reise til syden i år uten å bruke en formue?
Har vurdert Sopot, men er usikker pga været. Ligger jo såpass langt nord.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er det utopi å reise til syden i år uten å bruke en formue?Juli er ofte varm i Polen i følge min polske kollega. Hadde selv ca 28-30 grader da vi var i Gdansk. Vi badet i sjøen også og var på strendene.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er det utopi å reise til syden i år uten å bruke en formue?Kunne kidsa likt interrail? Med et par stopp i noen kule byer, fornøyelsesparker etc? Tog til Italia går jo rimelig greit. Eller landene på innsiden av Italia som nevnes her.
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
Men er ikke tog til Italia/Spania mye dyrere enn fly? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
Ikke nødvendigvis. Jeg ville nok ikke valgt Spania, både fordi de aktivt motarbeider interrail, og fordi Frankrike også har færre avganger man kan bruke interrailbilett på.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi skal til Montenegro i år som i fjor. Det er et nydelig land med flott natur. Og veldig rimelige priser. I år betalte vi 24 000 for flybilletter til 6 voksne.
![]() |
#11 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det utopi å reise til syden i år uten å bruke en formue?Land uten Euro er helt klart billigere. Men flybillettene i år er hinsides!
![]() |
#12 |
Multitaskingmaniac
|
Jeg tenker at vi burde gjøre litt flere land om vi skulle dratt på interrail. Og hatt flere uker. Vi skulle egentlig på interrail i 2020. Jeg sørger fortsatt.
![]() |
#13 |
Multitaskingmaniac
|
Fortell mer!
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Måtte regne på det.
Sist redigert av Tallulah : 31-01-24 kl 21:20. Årsak: Glemte en voksen i regnestykket! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Er det utopi å reise til syden i år uten å bruke en formue?Vi har bestilt flybilletter til JR t/r Spania for 4000 per person i starten av juli. Syns det er en grei pris.
![]() |
#16 |
Montenegro var som Hardanger i 35 grader! Nydelig frodig natur med høye fjell, mye blomster og trær. God kvalitet på maten og ren sjø. Middager på restaurant var villig, tror en god biff med alt tilbehør var under 15 euro. Vi var i Herceg Novi og skal der denne sommeren også.
![]() |
#18 |
Vi tar fly til Dubrovnik fra Stavanger. I fjor reiste vi fra Bergen en lørdag i uke 28. Var kø på grensen, tror vi sto 2 timer i kø. I år reiser vi en tirsdag
![]() |
#19 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Er det utopi å reise til syden i år uten å bruke en formue?Ser at vi kan få til noe rimeligere om vi reiser nærmere skolestart. Har noen erfaringer å dele ift å reise til Hellas? Feks Parga?
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
Ja, jeg har vært i parga! Riktignok 20 år siden … Veldig søt liten by, tre ulike strender, borg, gamleby og det er mulig å leie bil og kjøre oppover i fjellene. Der kan du få med deg både ruiner, dryppsteinshuler, høyfjellshotell og fjellområdet meteora med alle klostrene som ligger der.
![]() |
|
|