|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Siragenser Rauma garnNoen som har strikket Siragenser fra Rauma? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Siragenser Rauma garnJeg har lest gjennom oppskriften. Den er litt mer fiklete enn en vanlig raglangenser i begynnelsen, på grunn av vendingene som skal gi lengre nakke bak, og også på slutten der det også strikkes noen vendinger for å gi lengre rygg. Jeg synes det ser ut som det er godt forklart hvordan man skal gjøre disse tingene, og bortsett fra dem er det ganske mye smooth sailing, på tykke pinner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Siragenser Rauma garnDen er fin ut!
![]() |
#4 |
Vinter
![]() Sv: Siragenser Rauma garn
Tusen takk, ja så det med vendingene men tror jeg skal få det til. Må ihvertfall forsøke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg strevde litt med slike vendinger i begynnelsen, men er veldig glad jeg gjorde det, for nå strikker jeg aldri uten. Om det ikke er i oppskriften, legger jeg det til selv. Gensere sitter mye penere på brystet.
![]() |
![]() |
#7 |
Vinter
![]() Sv: Siragenser Rauma garnJeg har strikket halsen og satt merker der en skal øke til raglan, men skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det med vendingene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Siragenser Rauma garnDe første to pinnene strikker du to masker etter økningene, før du snur. Videre strikker du to masker etter masken der du snudde sist. Du strikker altså litt lenger for hver omgang.
![]() |
#9 |
Vinter
![]() Sv: Siragenser Rauma garnTakk Celeben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Siragenser Rauma garnJeg har ikke lest gjennom resten av oppskriften. Men hvis omgangen begynner midt bak, virker det som du bare strikker fram og tilbake over ryggen.
![]() |
#11 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Siragenser Rauma garnJeg tror at du skal strikke alle raglanmaskene, dvs at du snur på fremstykket på begge sider. Sånn pleier det å være på de genserne jeg har strikket med raglan og vendepinner bak. Hvis ikke blir det skjev raglanøkning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Dragedytteren
|
Ja, selvfølgelig. Tror jeg tenkte det var økninger kun på ryggen, av en eller annen grunn.
![]() |
#13 |
Vinter
![]() Sv: Siragenser Rauma garnSupert, takk for hjelpen, dere er gull! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|