|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva er din miljøsynd?Min er engangskluter i stedet for kjøkkenkluter. Det går mengder. Og jeg elsker dem. Tørk og kast. Men dette går jo ikke i lengden, jeg må ta meg sammen og gå over til flergangs. Nå handler jeg må Europris, de påstår at det ikke er plast i deres, men de genererer jo likevel et tonn med søppel.
![]() |
#2 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?Flyreiser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?Min er den samme som din faktisk. Vi bruker tørkepapir til å vaske bord og kjøkkenbenk med, og våtservietter til å vaske Lillesøster i ansiktet og på hendene. Det har vært et enormt forbruk, jeg kan ikke huske at det var slik med Storebror. Men Lillesøster griser spesielt mye når hun spiser. Akkurat som faren sin.
![]() |
![]() |
#5 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?Jeg kildesorterer ikke. Jeg panter, sorterer ut papp og noe glass og metall, men det er det.
![]() |
#6 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?Vedfyring, og laaaange dusjer i veldig mye og veldig varmt vann.
![]() |
#7 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?Flyreiser |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?Flyreiser er den absolutt største. Jeg har kuttet kraftig privat, jeg har bare hatt to private flyreiser på veldig mange år, men har mange i jobben. Har kuttet en del der også, men allikevel.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?Fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?Flyreiser er vel den store.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?Kildesortering er mine unger gode på, det medfører noen spm om hva ting skal kastes som, men det lever jeg med. (Det er særlig restavfall de spør om, liksom for å sikre seg at det faktisk ikke skal sorteres som noe annet)
![]() |
#12 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?
Jeg er enig i at en hytte som er på etablert jordbruksområde er en mindre miljøsynd enn nybygget i hyttefelt. Hovedproblemet med hytte er nedbygging av uberørt natur. Og det er der jeg har litt bedre samvittighet fordi vår hytte er gammel og i et etablert hytteområde. Så vi har i hvert fall ikke bygget ned noe. Ellers er det jo noe både med reising og med strømforbruk når man bruker flere hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?Flyreiser. Flyr veldig mye pga. jobb. Jeg har kuttet en del privat, og skal gradvis kutte noe på jobb også nå som ungene flytter ut, men det kommer fortsatt til å bli mye.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?Flyturer er min miljøsynd også, vi har riktignok kuttet mye, men det blir vel 1 flytur for hele familien innenlands el til utlandet i året, pluss at vi voksne drar på en vennetur hver, oftest med fly. Med jobben er det en utenlandsreise og 3-5 innenlands per år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?Det er vel pendling til jobb, en time i bil hver vei.
![]() |
#16 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?Fly og badekar.
![]() |
#17 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?Flyreiser. Både privat og jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?Bilkjøring, vedfyring og matsvinn, tror jeg.
![]() |
#19 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?Vi har mye større hus enn vi egentlig trenger. Heldigvis er det nyrenovert og ekstremt energieffektivt, men det er ikke til å stikke under en stol at vi bruker mer strøm enn vi ville gjort med et mindre hus. Akkurat nå har vi en bil for mye, siden mannen sliter med å få solgt firmabilen sin, det er ikke akkurat miljøvennlig det heller.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva er din miljøsynd?Ahh, bilkjøring ja.
![]() |
|
|