|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Trondheim med 16-åringKnerten er 16 år, og har innimellom litt beslutningsvegring. Egentlig trodde jeg at vi hadde en avtale om å reise til et varmt land i vinterferien, men alt jeg foreslo ble avvist med litt forskjellige forklaringer på hvorfor.
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Trondheim med 16-åringAnbefaler middag på Bula Neobistro! Der spiste vi med Datteren den helgen vi hjalp henne med å flytte inn på hybelen, og det var en klar vinner. Maten var bortimot like stas som Michelin-restauranten Credo, men stilen er røffere. (Restauranten het Bula Bistro den gangen, men jeg antar den fremdeles er bra.)
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Trondheim med 16-åringMannen har senere tatt med Datteren på Edoramen, en ramenrestaurant som drives av Heidi Bjerkan, som er kjøkkensjef på Credo, og sier det er veldig bra.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Trondheim med 16-åring
Strålende forslag. Han er glad i ramen.
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trondheim med 16-åringJeg synes Rockheim er verdt et besøk. Har dessverre ingen restaurantanbefalinger.
![]() |
#7 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trondheim med 16-åringAndre restauranter som kan sjekkes ut er Le Bistro (fransk), Spontan vinbar eller Osteria Moderna (italiensk). Mana på Sluppen om man skal i den retningen.
![]() |
#8 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Trondheim med 16-åringJeg tok ungen, dengang ca 18, med til Fagn. Altså nå noen år siden. Slo VELDIG an hos både henne og meg.
![]() |
![]() |
#9 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Trondheim med 16-åringRockheim er verdt et besøk ja, dra dit. Synd det ikke er plass på Bula, men anbefaler Gubalari på K.U.K. Der har for øyeblikket også Dronning Sonja utstilt kunst for tiden, tror den skal stå der ei stund til.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 13-02-24 kl 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Trondheim med 16-åring+1 på Edoramen.
![]() |
#11 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trondheim med 16-åring+1 på Frida, veldig god mat og sentralt plassert. Rockheim er absolutt verdt et besøk.
![]() |
#12 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Trondheim med 16-åringAkkurat Mat er Trondheim gode på. Slår og et slag for Edoramen. Jeg synes annen ramen er nedtur etter å ha spist ramen der. Frida er og godt. Jeg liker kalas og canasta på Bakklandet godt og. Det er mattilbud gjennom VG på flere restauranter. Blant annet Frida, Troll og Gubalari. (Jeg var på sistnevnte forrige uke og ble ikke imponert, men kan være uflaks)
![]() |
#13 |
Semiaktiv
![]() Sv: Trondheim med 16-åringVet ikke akkurat hvilke dager dere skal være her, men den 21.februar er det Champions League-kamp i håndball for herrer mellom Kolstad og HC Zagreb, i Trondheim Spektrum.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 13-02-24 kl 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Trondheim med 16-åringSpise i bardelen på Spontan vinbar r et godt tips, kan velge flere småretter. Restuarantdelen er også meget bra, men mer stiv i formen.
![]() |
#15 |
Semiaktiv
![]() Sv: Trondheim med 16-åringEr litt spent på hva dere endte opp med å finne på, og hvor dere spiste.
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Trondheim med 16-åringVi hadde en skikkelig fin tur.
![]() |
![]() |
#18 |
Textrovert
|
Pizza chow chow!
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg så en pizza med bearnaise på menyen, men jeg er jo fra nesten-Sverige så jeg synes jo ikke det er så eksotisk. Både knerten og jeg var veldig fornøyde med det vi fikk servert på Frati.
![]() |
![]() |
#20 |
Semiaktiv
![]() Sv: Trondheim med 16-åringSå bra at det ble en vellykket tur!
![]() |
|
|