|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Haster: Område å bo i nærheten av Lucca?Noen som har tips til steder/områder å bo i nærheten av Lucca? Og også hvor vi ikke bør bo. Vi har bil. Det er i slutten av påsken. Er det usannsynlig at det er temperatur til å bade i basseng da og derfor ikke noe poeng å leie bolig med det? Konkrete boliger er også av interesse, men i hovedsak områder. Familie på 5.
![]() |
![]() |
#2 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Haster: Område å bo i nærheten av Lucca?Det er tidlig påske iår, noe som peker mot lavere temperatur i svømmebassengene. Men samtidig har det vært ekstraordinært varmt rundt middelhavet etter nyttår i år, noe som peker på varmere vann.
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Haster: Område å bo i nærheten av Lucca?Jeg var på en ukes ferie i Toscana i slutten av april et år, og merket meg at mange av bassengene rundt om var tomme (var ikke basseng der jeg overnattet, men blant annet et sted i nærheten hvor vi spiste et par ganger). Så jeg ville i alle fall ikke lagt vekt på det. Nå er det heller ikke veldig viktig for meg å bade, men hvis det er viktig for deg ville jeg sjekket, før jeg leide et sted med basseng, at det faktisk er fylt og tilgjengelig når du skal være der.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 27-02-24 kl 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Haster: Område å bo i nærheten av Lucca?Italienerne synes definitivt at det er for kaldt å bade i påsken. Når jeg bodde i Italia som barn (litt lenger nord, i Italia) så var de helt forundret over at vi bare hadde t-skjorte på oss i påsketider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Haster: Område å bo i nærheten av Lucca?Fått svar fra et sted nå at nettene er fortsatt såpass kalde at de ikke vil få noe varme i bassenget. Som deg, Pelen, så tenker jeg det samme. Eldste bor der nå, og mens hun går med en cardigan så går de med boblejakke
![]() |
![]() |
#6 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Haster: Område å bo i nærheten av Lucca?Jeg ville satset på å bo så nært selve Lucca som mulig siden jeg ikke synes det var noen områder i nærheten av Lucca som var særlig spennende. Helst ville jeg bodd inne i eller rett utenfor gamlebyen slik at man kan gå inn til restauranter. Og hvis man kjører; Husk for all del at man ikke må finne på å kjøre innenfor murene. Det blir DYRT. Ja, det står skilt om at man kjører inn i en ZTL (Zona Traffico Limitato = begrenset kjøreområde), men dersom man ikke har tillatelse til å kjøre inn slik de fastboende har, blir bilen fotografert og det ramler inn saftige bøter lenge etter at man er kommet hjem igjen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Haster: Område å bo i nærheten av Lucca?
Ja, vi har egentlig booket en leilighet inne i Lucca, men Eldste tenker at det litt mer spennende å bo et annet sted (kanskje ikke så rart siden hun bor inne i Lucca innenfor bymuren). Jeg har skjønt at det er store parkeringsplasser utenfor bymuren, og at det sjelden er et problem å få plass der.
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Haster: Område å bo i nærheten av Lucca?Ja, det flate området rundt Lucca er ikke så spennende. Jeg har ikke noen konkrete tips, men outleten ikke så langt unna er grei å besøke. Kan dere finne et sted litt oppe i fjellene? Jeg har vørt hos en kollega 30 min unna, men det er er bittelite sted forbi Bagni di Lucca uten restaurant osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|