|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?Jeg har vært 15 minutter på jobben og har allerede blitt gratulert 3 ganger, inkludert en e-post til alle kvinner fra daglig leder. Intuitivt får jeg alle piggene ut. De samme som av og til uttrykker ting på samme måte som Simon Velle gratulerer altså ... med hva? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?Behold dine roser
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?Jeg tenker at intensjonen er god, så da er det rart å irritere seg?
![]() |
![]() |
#5 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?Jeg blir glad. Kjenner absolutt ingen irritasjon.
![]() |
#6 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?Her har ingen sagt noe, og jeg har ikke tenkt over det.
![]() |
#7 |
Leser
|
![]() Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?Har fått noen "gratulerer med dagen" og blir glad. Dette er av folk som definitivt behandler meg som likeverdige.
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?Har aldri opplevd å bli gratulert, men skjønner ikke hvorfor jeg eventuelt skulle reagert på det. Det ene gode slår jo ikke det andre i hjel.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?Det kommer an på. Jeg kan faktisk bli litt irritert jeg også dersom folk gratulerer meg med dagen som om det var bursdag eller morsdag liksom. Men dersom mine mannlige feministvenner gratulerer så tar jeg det som en anerkjennelse av at dagen er like viktig for oss begge. Så det kommer an på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?Er det ikke ganske opplagt hvorfor noen reagerer på å bli gratulert med kvinnedagen? Ifølge FN så markeres dagen "for å sette fokus på kvinners kampsaker og rettigheter". Det er fint at man kan sette fokus. Det er dumt at man trenger å gjøre det.
![]() |
#11 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?
Hva bunner det i?
![]() |
#12 |
Eklektisk
|
Det vet jeg ikke. Følelser er ikke alltid så lett å forklare eller styre. Men jeg kan kanskje prøve å ta meg sammen og bare være glad og takknemlig. Eller jeg kan diskutere litt med ene fjotten som gratulerte meg, og som jeg vet har og uttrykker et ikke helt PK kvinnesyn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?Jeg sier gratulerer med dagen til alle i dag og mener det. Noen menn har sett litt rart på meg, men har så gratulert tilbake med ett smil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?Legg merke til at det er en øøøørliten irritasjon, og det er nok også kanskje litt knyttet til at jeg vet at det skal diskuteres mye på jobb, med mer eller mindre håpløse personer (som i tillegg skal overdrive den ene eller andre veien) men heldigvis er her aller flest oppegående. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?Det er en fin ting at vi har kvinnedagen, og jeg synes det er hyggelig når hyggelige folk gratulerer med dagen. Jeg blir litt irritert hvis det blir en åpenbart corporate/markedsføringsgreie der noen bare prøver å stille bedriften sin eller merket sitt i et positivt lys, og en upersonlig e-post til alle kvinnelige ansatte fra direktøren kan fort skjene over i den retningen. Men fra oppegående kolleger (inkludert sjefen min) opplever jeg det som en hyggelig anerkjennelse av at det er kvinnedag og at dette er en bra ting.
![]() |
#16 |
|
Selvfølgelig er det dumt at man trenger å gjøre det, men det er jo dumt at man trenger å gå i demonstrasjonstog mot folkemord også. Rart å bli irritert på de som gjør det.
![]() |
![]() |
#17 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?Det er litt rart å gratulere med en kampdag, men jeg har ikke funnet noe bedre uttrykk. Så tar jeg også imot alle gratulasjoner, og tolker det som "jeg har fått med meg hvilken dag det er i dag og anerkjenner dagen".
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva tenker dere om "gratulerer med dagen" på Kvinnedagen?Jeg ble rett nok irritert da en kollega påsto at jeg var heldig som fikk med meg min samboer på markeringen i dag.
![]() |
#20 |
Leser
|
Ja, du har kanskje rett
![]() |
|
|