|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Tips til en Europaferie vi kan nå med tog?Jeg har planlagt reiser til (potensielt) våte og kalde fjell i sommer, så lurer på om vi skulle lurt inn en liten uke til noe varmere strøk. Jeg trenger ikke badeferie, men litt mulighet for lounging i bikini på en strand hadde vært digg. Kan være ved en innsjø, så MÅ ikke være middelhavet, liksom. Trenger heller ikke være hetebølge, bare litt mer varme enn vi kan få her.
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Tips til en Europaferie vi kan nå med tog?Hva med noen av sjøene i nord-Italia? Garda, Como, Maggiore?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Tips til en Europaferie vi kan nå med tog?Nord-Italia tenkte jeg også, så snart du sa god mat. Gardasjøen er nydelig, som Pøblis sier, og ellers hadde vi en tredagers sydenferie i Lido di Jesolo, rett utenfor Venezia, for en del år siden.
![]() |
#4 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til en Europaferie vi kan nå med tog?Jeg har sett fantastiske bilder fra Rügen og ønsker meg dit,
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tips til en Europaferie vi kan nå med tog?Ja, har tenkt litt på alle de stedene. Norditalia er jo mest bankers mtp vær, de gangene jeg har vært i Hamburg (bare én gang, riktignok) og Normandie har det vært ganske kaldt. Men det er jo veldig fint der da.
![]() |
#6 |
Semiaktiv
![]() Sv: Tips til en Europaferie vi kan nå med tog?Den sørlige, italienskspråklige delen av Sveits anbefales også. Lugano eller Locarno, f.eks.
![]() |
#8 |
Semiaktiv
![]() Sv: Tips til en Europaferie vi kan nå med tog?
Hehe, ja, en viss fare for det (selv om jeg har inntrykk av at Luzern er populært)
![]() |
#11 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Tips til en Europaferie vi kan nå med tog?Inagh kom meg i forkjøpet. Strendene i Belgia. 65 km strandlinje med rundt 15 små byer. Og verdens lengste trikkelinje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til en Europaferie vi kan nå med tog?Da stemmer jeg i anbefalingene av Belgia; mer spesifikt byen Gent, der jeg var i mai i fjor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tips til en Europaferie vi kan nå med tog?Ja, Belgia ja! Jeg har vært der en del med jobb, men bare på ett sted. Også må jeg faktisk til Brügge.
![]() |
#14 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Tips til en Europaferie vi kan nå med tog?Stemmer i at Belgia er nydelig, men det er ikke sikkert det er varmere enn hjemme.også ganske stor sannsynlighet for overskyet eller regn.
![]() |
#16 |
guru advisor
|
![]() Sv: Tips til en Europaferie vi kan nå med tog?I min interrail-tid tok mannen og jeg tog til Genève, videre til Marseille (tok bare litt over 4 timer) ferge (inkl i togbillett) over til Korsika og toget rundt der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tips til en Europaferie vi kan nå med tog?Ja, det høres veldig fint ut, så jeg sparer den ideen til en sommer med litt mer tid! Og ikke fotball-VM i Frankrike.
![]() |
#18 |
guru advisor
|
![]() Sv: Tips til en Europaferie vi kan nå med tog?
Hva med Bolzano, med fjelltur i Dolomittene? Men der er det ikke strand da… |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
![]() Sv: Tips til en Europaferie vi kan nå med tog?Sist vi dro på togferie, tok vi nattog fra Hamburg til Zürich og så tog derfra over Alpene ned til Milano; vet ikke om det nattoget fortsatt finnes, men i så fall slipper dere jo en overnatting i Hamburg. Men du har sikkert sett på dette.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tips til en Europaferie vi kan nå med tog?Hørte noen rykter om at nattog på kontinentet var himla dyrt, men har ikke regnet så nøye på det. Om jeg får gamleby, god mat, søte kafeer å lese bok på, og et Airbnb med hage så trenger jeg ikke strand, tror jeg.
![]() |
|
|