Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Got blir gott i Word og Outlook

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-07, 09:29   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Got blir gott i Word og Outlook

Jeg skriver mye på engelsk i jobbsammenheng. I Outlook har jeg "Bruk Microsoft Office for å redigere e-postmeldinger" markert, noe som jeg syns er bra.

Men det medfører at før Office skjønner at jeg skriver på engelsk så retter den "got" til "gott" (jeg tror at det kan være spesielt når jeg skriver "got this", dvs at neste ord begynner på t). Det er rimelig irriterende da jeg skriver de ordene ganske ofte.

Jeg har prøvd å se i autokorrektur men got finnes ikke der. Hva gjør jeg?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 09:47   #2
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: got blir gott i Word og Outlook

Legg det til i autokorrekturen. Husker ikke helt i farten hvordan du gjør det, men du kan legge det til selv. Mest sannsynlig der du går inn for å lete etter hvilke ord som er i autokorrekturen.

Gammel 23-08-07, 09:48   #3
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: got blir gott i Word og Outlook

Så du mener at jeg skal legge til at got = got?

Gammel 23-08-07, 09:55   #4
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Got blir gott i Word og Outlook

Jupp... det mener jeg..

Gammel 23-08-07, 10:01   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller eventuelt fjerne der den gjør got om til gott. Det kan også gjøres i autokorrektur. Det er en hel liste der over ting den automatisk korrigerer, og du kan fjerne eller legge til ting i den listen.

Gammel 23-08-07, 10:05   #6
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Eller eventuelt fjerne der den gjør got om til gott. Det kan også gjøres i autokorrektur. Det er en hel liste der over ting den automatisk korrigerer, og du kan fjerne eller legge til ting i den listen.

Den listen har jeg sjekket, jeg har ikke noe got -> gott der. Det er det som er så rart.

Gammel 23-08-07, 10:05   #7
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er sånn på min, søstre blir søstere av en eller annen rar årsak.

Gammel 23-08-07, 10:12   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slå av hele autokorrekturen. Møkkafunksjon, spør du meg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 10:17   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Autokorrektur er djevelens verk. :slår alltid av ALT som heter auto:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 10:19   #10
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Slå av hele autokorrekturen. Møkkafunksjon, spør du meg.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ja, det kan jeg godt gjøre egentlig. Når jeg skriver på svensk så er det også noen ord som rettes til norsk og det er rimelig dumt.

Gammel 23-08-07, 10:20   #11
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg også, min kjære heter Stein-Erik, det blir rettet til steinrik. Snakk om å bli lurt

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 10:26   #12
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg også, min kjære heter Stein-Erik, det blir rettet til steinrik. Snakk om å bli lurt

Gammel 23-08-07, 11:58   #13
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ikke alltid det passer at UD rettes til DU heller.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 13:43   #14
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Standard

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.