|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Gardasjøen med barnSommeren i år gir ikke de mest eksotiske ferieplanene, og jeg har derfor begynt å tenke på neste år. Vi har lenge hatt lyst på en tur til Gardasjøen. Er det et realistisk reisemål for meg med barn på 10 og 15, potensielt en 20-åring i tillegg? Tar gjerne i mot erfaringer. Hvor det kan lønne seg å fly til, hvor man bør bo, om man må ha bil etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Gardasjøen med barnVi har vært mye i området og elsker det. Mest har vi vært i Riva del Garda, som vel er den største byen - men likevel ganske rolig. Kan anbefale Hotel Ambassador, f.eks. Ellers synes jeg den mindre byen som bare heter Garda var veldig hyggelig. Styr derimot unna turistfella Sirmione!
![]() |
![]() |
#3 |
I mål
|
![]() Sv: Gardasjøen med barnSupert med konkrete anbefalinger. Så på Hotel Ambassador nå, og det så jo veldig bra ut. Fint at det er mulig med leilighet - har dere hatt det? Husker du ca hva dere har betalt? Det blir jo litt nybrottsarbeid å reise sydover alene med barna, så det er ikke så dumt å gå for noe andre har anbefalt meg i første runde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
intro
|
![]() Sv: Gardasjøen med barnVi har hatt en slags leilighet i den forstand at det har vært to sammenhengende soverom med en skyvedør imellom. Badet har ligget innenfor det innerste rommet. Et lite, separat kjøkken har det også vært, når jeg tenker meg om, men ingen "stue" eller spisebord inne. Det er egentlig favorittstedet til svigerforeldrene mine, dette. Prisen har jeg dessverre ingen formening om, men det er nok ikke spesielt billig. Residence Monica er et rimeligere alternativ i samme gate (uten air condition, mener jeg å huske). En vennefamilie bodde der. Vi har også bodd på Savoy Palace, som var dyrere enn Ambassador igjen og også har innendørs basseng.
![]() |
![]() |
#5 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gardasjøen med barnSignerer Bluen, det er superfint å ta en tur til Gardasjøen for små og store. Vi fløy til Milano. Veldig greit med tog derfra. Det er litt dårlig busstilbud rundt sjøen, så sjekk ut busstider hvis du ikke skal bo ved en av de større knutepunktene. Vi leide leilighet i Padenghe på airbnb i et leilighetskompleks med fint basseng. Det var veldig behagelig å være der, men vi endte med å leie en bil for å være litt mer mobile rundt om. Det er mest i sørenden av sjøen det er god kollektivdekning. En av togbyene med greit prisnivå og et godt tilbud av restauranter osv er http://xn--gardasjen-r8a.com/desenzano |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Gardasjøen med barnJeg har vært i området flere ganger, en gang bodde vi på Hotel Poiano like ved Garda. Det var veldig fint, bra basseng og fungerte bra med barn. Det ligger litt ut fra sentrum av byen Garda.
![]() |
#7 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Gardasjøen med barnJeg har bare feriert på sør-øst siden av sjøen, men der har jeg vært mange ganger, og bortsett fra en tur sist september hvor jeg reiste sammen med sønn og svigerdatter, så har vi bodd på campingplass. Og én gang hos familie i Verona. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Gardasjøen med barn+1 på Descenzano! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Gardasjøen med barn
Jeg har også bodd på Hotell Poiano, og jeg syns Hotellet var sånn passe. Jeg liker ikke hoteller som ligger øde dersom jeg skal gjøre noe annet enn å være på hotellet. Jeg tenker man må ha leiebil for å bo på dette hotellet. I tillegg syns jeg maten var nokså kjedelig på hotellet, pluss at det var vanskelig å komme seg andre steder, sånn at man måtte holde ut med den kjedelige maten som det i tillegg var for lite av.
![]() |
#10 |
I mål
|
![]() Sv: Gardasjøen med barn
Jeg er veldig interessert i navn på hotellet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Gardasjøen med barnVi leide et hus ved Torri del Benaco med storfamilien for noen år siden, det var kjempefint (hadde eget basseng, som 8- og 10-åringen brukte flittig). Huset var langt nok unna sentrum til at vi var avhengige av bil, og det var kjekt å ha for å komme seg litt rundt i området også. Alle restaurantene vi var på hadde ordentlig god mat, både i Torri og de andre byene vi var innom (vi tok båten over sjøen til Maderno en dag. En dag tok vi fjellheisen opp ved Malcesine, det var en fin tur med god utsikt. Og ellers var det bra å besøke både Milano og Venezia (henholdsvis før og etter uken ved Gardasjøen).
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Gardasjøen med barnApan, det er jo nesten så jeg får lyst å si at vi slenger oss med dere.
![]() |
#13 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Gardasjøen med barnVi har bodd ett par ganger i Saló, som er utrolig vakker og liten elegant by på Vestsiden. Jeg innbiller meg den er ikke så turistifisert som enkelte andre byer på østsiden og Sirmione/Desenzano. Saló har Gardasjøens lengste strandpromenade på 3km, og det er mye båtliv og seiling. Masse avganger med båt så man kan dra på dagstur til de andre byene (Limone er ett must) . Også ett godt utgangspunkt for å besøke Brescia som ett alternativ til Verona. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Gardasjøen med barnVi har vært der en gang med barn. Vi bodde på (billigste rom på) Villa D`Este som er en fantastisk luksushotell. Det var feriens splurge. Mitt inntrykk er at man definitivt kan ha med barn i alle aldre omtrent over alt i Italia, også sånne skikkelige luksussteder. Vår sønn fikk dog lært at vi ikke har ubegrenset med penger for der var det barn som fikk kjøre ubegrenset med båter/vannski/jetski og bestille seg drikkevarer, smoothie og is til syke priser hele tiden. Det var en interessant opplevelse å se på slikt for å si det sånn. Vi koste oss som sagt, men valgte et mer normalt sted neste gang vi dro på ferie. Hehe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gardasjøen med barnGardasjøen med barn er kjempefint. Gutta har så gode minner om Gardasjøen at de ville dit når vi planla tur til Italia nå i sommer. De er 18 og 21.5 år |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|