|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?Min mening: Fint at vi gjorde det sammen med noen (Spania og Irland). Vi er ikke superstore så det å si ifra sammen med noen gir det mer tyngde.
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva tenker du om Norge anerkjente Palestina?Politikk handler vel ikke om mas, Rødt og SV har jobbet for gjennomslag for dette lenge.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva tenker du om Norge anerkjente Palestina?Nå finnes det vel bare 193 land i verden, men vi var altså nr 144. Sent nok, med andre ord. Tenker at Norges rolle i Oslo-avtalen har gjort at vi har prøvd å være nøytrale så lenge som mulig?
![]() |
#5 |
Leser
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?
Lite velvalgte ord - jeg gir meg på der. Poenget var at dette tok tid og at jeg synes mediedekningen har vært lav.
![]() |
#6 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Hva tenker du om Norge anerkjente Palestina?
Dette tenkte eg òg - mitt inntrykk er at anerkjenninga av Palestina som stat er godt dekka i media. Så det har nok noko med kva ein klikker på å gjere ...
![]() |
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?Selv jeg som har vært i tåka, har fått med meg dekningen av dette, altså.
En tostatsløsning blir vanskeligere for hver bit som disse drittsekkene får lov til å holde på, og jeg kan ikke fatte at man kan gå videre før de er sendt hjem dit de kom fra (og dere kjenner meg som en som er på en relativt israelskvennlig side, i FP-kontekst).
![]() |
#8 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?Det var på tide.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?Det var på tide!
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?Jeg leser ikke nyheter i feed, men på nettaviser, så jeg har sett et par saker om palestina. Altså, mange om krigen, men et par om dette. Pr avis/nettsted. Og ørten om Løke og ja, spesielt i vg, det der bruddet mellom de jeg ikke vet hvem er har sikkert fått ca like stor dekning som palestina-vedkjennelsen.
![]() |
#11 |
Leser
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?
Var nok litt utydelig for jeg mente ikke i feeden, men i avisene. OK, Morgenbladet og Klassekampen er rensket for kjendisstoff, og nettavisen og Dagbladet er stikk motsatt. Jeg leser alltid NRK og Adresseavisen. + litt ymste
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?Da handler det nok kanskje om hvilke aviser man leser? Nettavisen er i samme kategori som VG og Dagbladet, og det overrasker meg alltid at folk orker å lese dem.
![]() |
![]() |
#13 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?Jeg synes det var på høy tid. Det er enda mer på høy tid at verdenssamfunnet får Israel til å forstå at de må slutte å oppføre seg som en drittsekk som mener hen kan gjøre som hen vil bare ved å vise til en vanskelig barndom.
![]() |
#14 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?Aftenposten, NRK, Klassekampen og Dag og Tid har mye stoff om dette. :min feed: Og så har jeg begynt å høre på Aftenpodden Midtøsten.
![]() |
#15 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?Jeg synes det er bra, og på tide.
![]() |
![]() |
#16 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?Jeg ble strålende lykkelig da jeg fikk med meg at Norge godkjenner Palestina som land. Som flere påpeker, nå gjenstår det å anerkjenne bosetningene som ulovlig okkupasjon. Sist redigert av Strå : 27-05-24 kl 12:24. Årsak: Skriverariteter fjernet og (manglende) forklaring tilføyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?Min umiddelbare tanke var: Dette var jaggu på høy tid.
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tenker du om at Norge anerkjente Palestina?Skulle bare mangle og på høy tid! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|