|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lettere utlada
|
![]() London med familienVi drar til London 1 august i år. "Vi" er meg 51, mann 58, D 14 og M 14.
![]() |
#2 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: London med familienSe på og mat pappegøyene!
![]() |
#3 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: London med familienForbidden Planet kan sikkert passe! Sist redigert av Bokormen : 26-05-24 kl 23:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
lettere utlada
|
![]() Sv: London med familienVi har ikke landet på hotell enda...men jeg ønsker å bo nær en undergrunn i alle fall.. og ikke så evig langt fra sentrum. (Men gjerne noen km altså...)
![]() |
#5 |
lettere utlada
|
![]() Sv: London med familien
Det må vi definitivt!!
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: London med familienLondon er alltid fint! Hvor lenge skal dere være? Skal dere fly til Liverpool og Bath? Det går jo bort en del i reisetid.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: London med familienRimelig overnatting m/ frokost og mulighet for middag er KFUK-hjemmet i Holland Park. Ligger noen minutters gange fra undergrunnen, og nærme Westfield kjøpesenter, samt i et rolig og fint strøk (David Beckham eier nabohuset, men det frister kanskje ikke M så mye |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: London med familienHvis dere skal ta tog til Liverpool, så bestill billetter tidlig. Togbilletter i England blir veldig dyrt hvis de bestilles kort tid før avreise. (Normalt sett ville jeg ment at Liverpool er for langt unna for en dagsreise, men det er meg. Jeg liker å oppleve den byen jeg bor i fremfor å reise for mye rundt.)
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg slår som alltid et slag for å bo nær Southwark undergrunnstasjon; relativt rolig og sentralt, men ikke i tjukkeste turistgryta. Kaféer, puber og restauranter i fleng, noen få minutters gange til elva og til Tate Modern. Når jeg har flydd til Gatwick er det på alle måter mye greiere å ta toget til Blackfriars, som er ti minutter å gå herifra, enn til Victoria. Jeg har bodd på både Travelodge og Premier Inn her; begge er rimelige og enkle, men pålitelige hoteller.
![]() |
#10 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: London med familienJeg anbefaler også guidet tur i Tower. Og Harry Potter filmstudioene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
© All rights reserved
|
Enig, i alle fall om dere skal på Stadium tour på Anfield. Togturen fra London til Liverpool tar ca 3 timer (en vei), og Anfield ligger et stykke fra togstasjonen. Jeg tror dere grovt bør regne 5 timer fra London (Euston) til Anfield. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: London med familienTeknisk museum er helt fantastisk! Det er en hel etasje med ting man kan prøve og teste ut og oppleve selv, i tillegg til alt som kan ses.
![]() |
#13 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: London med familienVi skal også og henger her. I tillegg har jeg nylig dratt opp igjen denne tråden:
![]() |
#14 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: London med familienVi var i Lierpool i påsken og vurdrete noen dager i London også, men droppet London da. Nå skal vi med 19-åringen i juli til London og nevnte 19-åring er helt uten forslag til hva han vil se/gjøre.
![]() |
#15 |
flisespikker
|
![]() Sv: London med familienStonehenge ligger ved Salisbury, som er sånn 2,5 time med tog fra London. Jeg ville ikke brukt så mye tid på å reise når det er så mye å se i London, men det spørs såklart hva man er aller mest interessert i.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: London med familienAbba voyage er veldig gøy!! Jeg er ikke spesielt opptatt av Abba, men ble med datteren, og det var en opplevelse! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: London med familienHar dere bestilt flybilletter allerede. Hvis ikke, så ville jeg vurdert å fly til London og hjem fra Liverpool (eller omvendt).
![]() |
![]() |
#20 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: London med familienJeg har blitt glad i gjøre søk som "free things to do in :insertsted:". Fordi det er gratis absolutt, men framfor alt fordi da kan man finne noen quirky steder å besøke eller gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|