|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Budapest, Praha eller Krakow?Ja, det lurer vi på i sommer.
Sist redigert av Tallulah : 10-06-24 kl 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Budapest, Praha eller Krakow?Ja, jeg fikk litt "siste liten"-følelse for Budapest, så er glad vi var der i fjor.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Budapest, Praha eller Krakow?Jeg gjetter at du mente Ungarn og ikke Bulgaria? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Budapest, Praha eller Krakow?
Ja, Ungarn! Jeg så på Sofia også, men måtte begrense meg noe. Har rettet nå.
Jeg ble veldig interessert i den jødiske historien i Budapest, også fordi veldig mange av de norske jødene kom derfra.
![]() |
#6 |
intro
|
![]() Sv: Budapest, Praha eller Krakow?Vi har vært i både Krakow og Praha i løpet av de siste par åra, og jeg falt pladask for førstnevnte. Det kommer selvsagt an på interesser også, men det er en storslått vakker by av passe størrelse etter min smak. Og så hadde vi så nydelig (oktober)vær.
![]() |
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Budapest, Praha eller Krakow?De har fantastisk guiding i synagogen, også.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Budapest, Praha eller Krakow?Jeg har vært i budapest to ganger og synes det er en veldig flott by! Krakow og Budapest blir to helt ulike opplevelser egentlig synes jeg. Litt som å sammenligne London og Bath (ok, kanskje ikke fullt så stor forskjell)Liker begge deler,men litt etter hva man er ute etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Budapest, Praha eller Krakow?Ja, Krakow er vakker og koselig, Budapest er storslått, stor og litt overveldende.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
Hvorfor det? Varme? Vi har det med å reise til koko varme byer om sommeren, så det takler vi.
![]() |
#12 |
|
Ja, varmen, men jeg tror det går bra, jeg er veldig vant med høy varme også, men har hørt om flere som har synts at det ble for varmt. Storby ønsker jeg dog, om mulig å velige når det ikke er som aller varmest om jeg har valgfriheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Budapest, Praha eller Krakow?Jeg har vært i alle de tre byene, dog ikke så nylig. Likte alle veldig godt. Krakow så godt at jeg forsøkte å få det til å bli en årlig tradisjon å dra dit. Budapest overrasket meg mest positivt, kanskje fordi forventningene ikke var så enorme. Husker fortsatt med glede flere overraskelser; et bortgjemt lokale i en bakgård der vi plutselig havnet på en forestilling av et reisende teater og koselige kafeer. Mange liker jo Praha, og jeg er ikke uenig, men der var vi midt i den verste turiststormen på sommeren, noe jeg ikke synes er like stas.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Budapest, Praha eller Krakow?Var blant annet her Sist redigert av vixen : 10-06-24 kl 21:48. Årsak: . |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Budapest, Praha eller Krakow?Liker Krakow veldig godt, reiser gjerne tilbake. Praha er flott, men jeg må ikke tilbake. Budapest har jeg ikke vært i og vet ikke helt om jeg ønsker meg dit. *hjelpsom*
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Budapest, Praha eller Krakow?Jeg har vært to ganger i Praha og én gang i Budapest. Hadde få forventinger tll Budapest, men likte byen kjempegodt! Masse å oppleve. Flott by. Praha var jeg litt skuffet over, men det kan hende det var fordi jeg var i dårlig form den ene gangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Budapest, Praha eller Krakow?Jeg har vært i alle de tre byene. Budapest har jeg besøkt veldig mange ganger (ettersom jeg bodde i Ungarn et år ... dog i en annen by).
![]() |
![]() |
|
|