|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trøtt
|
![]() Jeg trenger litt mer hjelp vedr. planlegging av mat til dåpenSom nevnt i kaketråden min blir vi 34 voksne og 9 barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg trenger litt mer hjelp vedr. planlegging av mat til dåpenTror jeg hadde bestilt 5 til hver. En snitte er jo ikke så stor og mettende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Jeg trenger litt mer hjelp vedr. planlegging av mat til dåpen
![]() |
#4 |
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med Obelix.
![]() |
#5 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Jeg trenger litt mer hjelp vedr. planlegging av mat til dåpenTrenger jo ikke å kaste noe, rester er alltid greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Live and let live
|
![]() Sv: Jeg trenger litt mer hjelp vedr. planlegging av mat til dåpenNår vi ringte, så sa de at 3 snitter var litt knapt, men kunne gå i noen familier, vi bestillte 4 per person, + 5 ekstra. Det lå et smørbrød igjen på kjøkkenet når vi var ferdige. (Da hadde vi ikke karbonade, men pølse med lompe til barna som ikke ville ha smørbrød.)
![]() |
#7 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Jeg trenger litt mer hjelp vedr. planlegging av mat til dåpenVille også gått for fem snitter per hode - jeg ville i hvert fall spist det. :slukhals:
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Jeg trenger litt mer hjelp vedr. planlegging av mat til dåpenDet kan jo være store forskjeller på hvor mettende snittene er da, ut fra hvor de bestilles fra. Noen er rause med pålegget og andre ikke, noen har tykkere skiver og kanskje også grovere brødsorter mens andre igjen har flistynne loffskiver. Jeg ville snakket med cateringfirmaet dere bestiller fra og hørt deres anbefaling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Jeg trenger litt mer hjelp vedr. planlegging av mat til dåpenJeg tror også fem snitter per pers pluss smørbrød er veldig greit. Spesielt siden dere ikke beregner snitter til barna - og noen av barna kan jo tenkes å spise litt.
![]() |
#10 |
trøtt
|
![]() Sv: Jeg trenger litt mer hjelp vedr. planlegging av mat til dåpenVi skal ha seks ulike typer pålegg på snittene: Røkt laks m/eggerøre Reker m/majones Roastbeef m/remulade Skinkestek m/sviske/rødkål Kalkun m/fruktsalat Brie Rekene smøres på loff, resten på kneipbrød. Vi har regnet noen snitter ekstra i de tallene (150 og 180) slik at det helt korrekt er 4,4 og 5,3 snitte pr. p. Et karbonadesmørbrød er jo ganske mettende og det er slett ikke sikkert alle barna spiser det slik at det er noen som får to karbosmørbrød også. Mht rester, så er jeg enig i at det er ok med noe, men det er ikke gøy om det blir så mye til overs at noe må kastes. Jeg tipper dessuten at cateringfirmaet smører snittene på lørdagen, og mat har jo ikke akkurat ubegrenset holdbarhet. Dessuten blir det jo kaker etterpå... *usikker* |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Type R ;)
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Halve brødskiver med litt fancy pålegg bare |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Jeg forbinder snitter først og fremst til bursdagsselskapene til besteforeldrene mine på 70-tallet. Og nå for tiden, begravelser og slikt (på Østlandet). Men har også fått den noen ganger i jobbsammenheng.
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Jeg trenger litt mer hjelp vedr. planlegging av mat til dåpenJeg ville påstå at 150 snitter holder når dere også har karbonadesmørbrød og pølser til ungene. Det er jeg helt sikker på faktisk.
![]() |
#19 |
Type R ;)
Ok..
![]() |
#20 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Jeg trenger litt mer hjelp vedr. planlegging av mat til dåpenOm du har karbonadesmørbrød i tillegg må da 4 snitter per pers være tilstrekkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|