Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan er Kanariøyene om sommeren?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-24, 11:13   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan er Kanariøyene om sommeren?

Vi har vært mange ganger på ulike kanariøyer, men bare om vinteren. Nå ser vi på restplass.no, fordi vi vurderer en spontan og rimelig tur nå i juli eller august. Det er flere gode tilbud på Gran Canaria. Men hvordan er det om sommeren, sånn rent klimamessig? Er ikke spesielt Gran Canaria relativt stabilt helt året?

Det er jo ikke så vanlig å dra dit om sommeren, føler jeg, men det handler kanskje mest om avstand?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-24, 11:14   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Kanariøyene om sommeren?

Når jeg tenker meg om, har vi vært på Lanzarote i juli. Men ellers på Tenerife og Gran Canaria mellom desember og mars.

Gammel 01-07-24, 11:41   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi var på granka i fjor sommer. Perfekt vær. Sol, rundt 30 grader og litt vind. Mye mer behagelig enn hetebølge rundt Middelhavet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-24, 11:54   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi var på granka i fjor sommer. Perfekt vær. Sol, rundt 30 grader og litt vind. Mye mer behagelig enn hetebølge rundt Middelhavet.

Ja, det er det jeg innbiller meg.

Gammel 01-07-24, 13:37   #5
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Vi skal første uka i august.
Gjennomsnittstemperaturen er mye mer sympatisk enn ved Middelhavet så jeg håper det slår til!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-24, 15:37   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var andre og tredje uka i juli i fjor. Hadde rundt tredve grader, en eller to dager det føk op nærmere 40 takket være Calima, men ellers var det altså ganske så behagelig og de store sandstormene uteble heldigvis. Jeg vet ikke om det er mer Calima om sommeren, det kan jo evt sette en stopper for en del gøy.

Jeg er utrolig god på å dodge hetebølge, da, de er alltid på andre siden av Middelhavet enn der jeg er. (Jeg i Hellas - hetebølge i Spania. Jeg på Granca - hetebølge i Hellas.)

Jeg skal til Danmark i år, så hetebølgen blir ikke der i år.

Gammel 01-07-24, 16:58   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk! Vi får se hva som dukker opp.

Gammel 01-07-24, 19:54   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde at været på Granca var ganske likt året rundt. I kategorien «god, norsk sommer»

Gammel 02-07-24, 06:38   #9
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Det er ofte litt varmere om sommeren, og litt kjøligere/litt økt mulighet for regn et par måneder i vinterhalvåret, men ellers er klimaet veldig stabilt med mulighet for "god, norsk sommer" stort sett hele året.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-24, 09:20   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg trodde at været på Granca var ganske likt året rundt. I kategorien «god, norsk sommer»

Jeg tror spesielt de andre øyene enn Gran Canaria er varmere om sommeren.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.