|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Låne ut hytte til venner og bekjente?På vei på ferie begynte vi å prate om hvorvidt vi ønsker å låne bort hytten vi skal få, og i så fall til hvem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
koko
|
![]() Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Eg har ikkje hytte sjølv, men har lånt hytte (og ferieleiligheit i utlandet) av ei venninne og mannen hennar. Ho har vore raus og tilbudt oss å låne, noko eg syns er utruleg hyggelig. Eg er ganske sikker på at eg får låne om eg spør også, men det sit langt inne for meg sjølv om beskjeden er at eg berre må føle meg fri til å spørre.
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?
Samme her. Vi har venner med hytte, men tør ikke å spørre uoppfordret om lån. De må isåfall tilby det.
![]() |
#5 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Jeg har tilbudt enkelte venner og familie å låne hytta var på konkrete tidspunkter. Ville aldri sagt generelt at "alle får låne", jeg vil bestemme hvem som får bo i min hytte og ikke. Jeg vil f.eks. ikke ha hund i hytta, og heller ikke folk som jeg vet at har en annen holdning til renhold enn meg. Så jeg hadde kunn gitt "punkt-tilbud". |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Jeg ville aldri klart å spørre noen om jeg kunne få låne hytte. Jeg kunne vurdert å spørre om å få leie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?
Du kan garantert få låne hytta mi om du skulle ønske det. Fint turområde og ganske fredelig lite folk i nærheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Vi hadde planer om å låne den bort, men da den var ferdig ombestemte vi oss. Vi, eller ungene, er der veldig mye selv, så pr nå er det nok kun mine søstre som hadde fått lov til å låne den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Vi har ikke hytte og låner ikke hytte. Vi kommer på besøk når de som eier hytten er der og vi har også en gang leid hytte av venners venner. Eller forresten; en gang lånte vi en leilighet på et vintersportssted en natt, men da var de vi skulle på besøk til blitt syke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Det ville aldri falt meg inn å spørre om å få låne en hytte. Igrunnen heller ikke basert på et løselig "dere kan få låne hytta en gang..."
![]() |
#11 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Vi har familie med hytte som de leier ut støtt og stadig, når vi spør om å leie får vi beskjed om å bruke den gratis når som helst hvis de ikke bruker den selv eller den er utleid. Bekjente får leie til bedre pris enn ukjente, men familie får låne gratis.
![]() |
#12 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Har ikke hytte. Vi fikk være med på hytter tidligere da vi hadde tettere kontakt med guttas, eller eldsten sine venner.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Jeg vet at det sitter langt inne og spørre så jeg har vært veldig direkte til folk som jeg tror egentlig kunne tenke seg å låne. Jeg har null skrupler med å låne ut til kjentfolk. Både hus og hytte (før skilsmisse-nå uten). Vi har stort sett hatt råd til forholdsvis lange ferier i Oslo på dette viset selv. Bodd hos kjentfolk som er bortreist. Folk vi kjenner godt og som ikke er stressa for om huset er litt kaos når de drar. Vi har redd opp til oss selv, vasket sengetøy og lagt på nytt til de kommer hjem. Jeg bor dessverre ikke på så attraktiv et sted sånn sett,men hadde gjerne lånt bort huset. Til uka kommer det faktisk 3 stk som skal bo her. Jeg er forsåvidt delvis hjemme,men arrangerer festival så de er stort sett på selvstyr og selvhusholdning. De kjenner ikke hverandre. Jeg setter de i dugnadsarbeid og alle er happy |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Min far har hus på Kreta. Han låner villig ut til alle som spør, men det er veldig få som tør å spørre. I fjor oppfordret jeg fetteren min veldig innstendig om spørre (Jeg skjønte at de hadde lyst, men følte at det var for mye å spørre om). De hadde en veldig fin ferie, og har lånt huset i år også.
![]() |
![]() |
#15 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Låner gjerne bort hytte, men ikke hus. Det er fordi det hadde vært for mye å rydde i huset. Synes det er koselig at ting blir brukt.
![]() |
#16 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Vi låner ut hytte til min familie og et knippe venner. Vi har nøkkelboks, så det kan avtales på kort varsel.
![]() |
#17 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Vi låner bort både hytte og hus til de som måtte ønske det, null stress og bare gode erfaringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Vi har lånt hytte (eg. en leilighet på fjellet) en gang når vi skulle på en fotballcup i noen dager, til en veldig nær venninne. Ellers besøker vi bare min mor sin hytte, og det føler jeg ikke er lån. Hun er der sammen med oss og det var "min" hytte også som barn. Vi har ikke hytte å låne bort, men den gangen vi hadde lånte vi den bort en gang til et par venninner av meg. Null problem der.
![]() |
#20 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Hadde aldri i verden spurt om få låne en hytte og det er en av mine sorger i livet at å kunne ha tilgang til eller eie en hytte er utenfor rekkevidde.
![]() |
|
|