Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikket cardigan fra PetiteKnit

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-24, 09:27   #1
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Strikket cardigan fra PetiteKnit

B2153841-8C68-4E6F-B721-460182A39CDE.jpg

Er litt stille her i sommer, men jeg holder pinnene noenlunde i gang mellom ymse sommeraktiviteter.
Er nettopp ferdig med min tynne, blå cardigan fra PetiteKnit, og er så utrolig fornøyd med den. Ikke minst fordi jeg gamblet med garn, strikkefasthet og størrelse. Og kom bra ut av det! Oppskriften hadde et tykkere garn, og jeg gikk opp fra S til XL med Isager Highland Wool i stedet for oppgitt garn i oppskriften.

Nå holder jeg på med enda en, i sjøgrønt, og bortsett fra at jeg elsker fasongen på disse plaggene, så herlig basic, så er det veldig lettstrikkede prosjekter.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-24, 10:26   #2
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikket cardigan fra PetiteKnit

Så fin! Liker også veldig godt Petite Knit sine mønstre, alltid godt forklart, alltid god passfasong og ofte noen tekniske detaljer som er morsomme å strikke.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-24, 12:00   #3
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Helt enig når det gjelder PetiteKnit. Det er derfor jeg ofte tar utgangspunkt i hennes oppskrifter og justerer dem etter valg av garn, heller enn å lete etter andre oppskrifter mer tilpasset den garntykkelse jeg velger.

Liker bedre tynne strikkeplagg enn tykke, både når det gjelder selve strikkinga og bruk av plagget.

Gammel 27-07-24, 12:13   #4
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Kjempefin!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-24, 13:36   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig fin!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-24, 14:29   #6
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Tusen takk!

Gammel 27-07-24, 16:26   #7
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Så pen og fargen er nydelig til deg!

Gammel 27-07-24, 17:35   #8
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Så pen og fargen er nydelig til deg!

Takk! Så kjekt og høre!

Gammel 27-07-24, 18:20   #9
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er så fascinert over at du bare endrer størrelse basert på garntype. Der er ikke jeg enda. Cardiganen ble kjempefin!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-24, 20:03   #10
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Kjempefin!

Jeg strikker Moby i 5xl istedenfor l fortiden, på grunn av omregning til tynnere garn. Når det strikkes ovenfra og ned er det jo bare å prøve lengder underveis.

Gammel 27-07-24, 22:14   #11
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Nydelig på deg.

Gammel 28-07-24, 00:25   #12
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Kjempefin!

Gammel 28-07-24, 05:26   #13
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg er så fascinert over at du bare endrer størrelse basert på garntype. Der er ikke jeg enda. Cardiganen ble kjempefin!

I dette tilfelle tok jeg utgangspunkt i en annen oppskrift med samme tykkelse på garnet som Isager Highland Wool og så på maskeantallet på bolen i str S. Så var det bare å se etter det samme antallet masker på bolen i PetiteKnit-oppskriften, og se hva det tilsvarte i str. Som ble XL. Voila

Gambler mer når det gjelder barnebarn og oldebarn. Har fire stykker mellom 1 og 5 år, så det jeg strikker vil alltid passe en av dem selv om plagget i utgangspunktet var tiltenkt en annen. It’s five o’clock somewhere.

Gammel 28-07-24, 05:29   #14
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Kjempefin!

Jeg strikker Moby i 5xl istedenfor l fortiden, på grunn av omregning til tynnere garn. Når det strikkes ovenfra og ned er det jo bare å prøve lengder underveis.

Ja, det er genialt!

Tusen takk for så fine tilbakemeldinger fra dere!

Gammel 29-07-24, 12:57   #15
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Veldig fin.
Er enig i at plagg med tynnere garn er mer bruksvennlige.
Liker også å trikse og mikse med oppskrifter og klarer ikke å følge helt nøyaktig.

Nå strikker jeg en cardigan med helt feil garn og pinnestørrelse men det funker fordi jeg strikker ovenifra og måler og prøver underveis. ☺️🙌

Gammel 30-07-24, 11:48   #16
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Nydelig cardigan, den kledde du kjempegodt!

Gammel 30-07-24, 16:59   #17
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Tusen takk, hyggelig å høre!

Gammel 31-07-24, 17:45   #18
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Nydelig

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-24, 05:37   #19
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Standard

Takker så mye!

Brukte den for første gang i går, og det er et veldig behagelig plagg å ha på seg. Kan anbefale garnet!

Gammel 01-08-24, 22:39   #20
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lekker! Og den satt som et skudd!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.