Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Blitt russisk?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-24, 01:08   #1
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blitt russisk?

Hvorfor mener både yr og snapmap at jeg er i en by nær Moskva i dag? Nå har det skjedd to ganger i dag, enda jeg beviselig er på hytta i Norge/trøndelag. Datter sendte meg screenshot og lurte på hva som foregikk, så det er ikke bare på min telefon det ser slik ut. Er jeg i ferd med å bli russer? Hva skjer?

Gammel 31-07-24, 07:39   #2
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blitt russisk?

Du er nok hacket! Nei, jeg vil tro det er noe med enheten sin GPS posisjon (jeg var selv i Stocholm i går) og det kan være både på din enhet (både feil og omkonfigurering med vilje), forbindelsen til GPS og det som lager GPS (satelittnettverket). Er det den siste komponenten så er det vel russerene

Sånn seriøst - det er ganske mange programmer på din telefon som kan endre posisjonen din (brukes blant annet i alt av posisjoneringsspill som feks pokemon).

Gammel 31-07-24, 08:12   #3
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

En jeg kjenner var på Kypros i ferien, på snapkartet var hun en dag i Gaza…

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-24, 08:16   #4
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

og det som lager GPS (satelittnettverket). Er det den siste komponenten så er det vel russerene

NB! En ting jeg glemte: jammere. Det er fullt mulig å sette opp lokale GPS jammere (som jeg vil tro er utbredt i områder hvor det drives med krigsføring. Og de vil påvirke alt av utstyr. Jeg tror ikke det er så mye private GPS jammere, da det vil være enklere å endre på enhetene)

Gammel 31-07-24, 08:45   #5
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I dag er jeg på hytta igjen. Regnet med det var noe med satellitter, men det var ikke måte på hvor feil, liksom. En annen rar ting var at på Yr stod denne byen på «sist besøkte» etter at jeg var på rett plass igjen, men etter noen minutter var byen borte fra denne hurtiglista.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.