![]() |
#1 |
Glad
|
![]() Blitt russisk?Hvorfor mener både yr og snapmap at jeg er i en by nær Moskva i dag? Nå har det skjedd to ganger i dag, enda jeg beviselig er på hytta i Norge/trøndelag. Datter sendte meg screenshot og lurte på hva som foregikk, så det er ikke bare på min telefon det ser slik ut. Er jeg i ferd med å bli russer? Hva skjer?
![]() |
#2 |
Leser
|
![]() Sv: Blitt russisk?Du er nok hacket! Nei, jeg vil tro det er noe med enheten sin GPS posisjon (jeg var selv i Stocholm i går) og det kan være både på din enhet (både feil og omkonfigurering med vilje), forbindelsen til GPS og det som lager GPS (satelittnettverket). Er det den siste komponenten så er det vel russerene
![]() |
#3 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blitt russisk?En jeg kjenner var på Kypros i ferien, på snapkartet var hun en dag i Gaza… |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Leser
|
![]() Sv: Blitt russisk?
NB! En ting jeg glemte: jammere. Det er fullt mulig å sette opp lokale GPS jammere (som jeg vil tro er utbredt i områder hvor det drives med krigsføring. Og de vil påvirke alt av utstyr. Jeg tror ikke det er så mye private GPS jammere, da det vil være enklere å endre på enhetene)
![]() |
#5 |
Glad
|
![]() Sv: Blitt russisk?I dag er jeg på hytta igjen.
![]() |
|
|