|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Søt og rar
|
![]() Hjelp, det skal snø i Sunnmørsalpene - gode ideer til Plan B?Vi skulle gå i Sunnmørsalpene 13.-16. august, men det kan se ut som været har planer om å skape seg skikkelig. Det er en romantisk fjellferie for to fjellgeiter, så jeg lurer på om noen har gode ideer til hva vi kan erstatte planene med, om den kritiske værmeldingen holder seg?
![]() |
#2 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hjelp, det skal snø i Sunnmørsalpene - gode ideer til Plan B?Aurlandsdalen er nydelig, Finse -Geitryggen -Hallingskarvet
![]() |
#4 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hjelp, det skal snø i Sunnmørsalpene - gode ideer til Plan B?
Jeg har tenkt på Senja
![]() |
#5 |
Søt og rar
|
Takk for tips! Er redd for at været er mye det samme der, men kan jo bli åpninger. Jeg har gått Aurlandsdalen før. Men det gjør jo ingenting - særlig siden det er 20 år siden
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp, det skal snø i Sunnmørsalpene - gode ideer til Plan B?Voss?
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hjelp, det skal snø i Sunnmørsalpene - gode ideer til Plan B?Hardanger? Trolltunga, Oksen, Bondhusvatnet, Melderskin, Ulvanåsa?
![]() |
![]() |
#9 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hjelp, det skal snø i Sunnmørsalpene - gode ideer til Plan B?Værmeldingen kan endre seg ca 20 ganger enda… |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hjelp, det skal snø i Sunnmørsalpene - gode ideer til Plan B?Lurt å se nordover, evt holde seg lenger ned i lavere og varmere fjell. Langsua er fint, mye lavere og mindre alpint.
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hjelp, det skal snø i Sunnmørsalpene - gode ideer til Plan B?Tafjordsfjella, eller er det meldt like ille der?
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Hjelp, det skal snø i Sunnmørsalpene - gode ideer til Plan B?Tafjord er Sunnmørsalpene, ja.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Hjelp, det skal snø i Sunnmørsalpene - gode ideer til Plan B?Lofoten er jo usannsynlig vakker, se om dere kan få dere en rorbu i Kabelvåg, Svolvær, eller Henningsvær, eller ta ferga ut til Røst.
![]() |
#15 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Og Breidskredsnosi skal også være magisk, i nærheten av Bakkanosi. Visstnok via en bratt stigning, som sikkert Appelsin med vedheng kan like |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
© All rights reserved
|
Rimstigen er bratt, men passer nok Appelsinen med følge. Jeg har aldri gått den, men min (trente) onkel på 71 mener den er opphauset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp, det skal snø i Sunnmørsalpene - gode ideer til Plan B?Jeg var sikker på at dette var luretråden med stadig skiftende tittel.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Søt og rar
|
![]() |
#19 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hjelp, det skal snø i Sunnmørsalpene - gode ideer til Plan B?Når det gjelder hvor bratt og sånt så tåler vi det meste, når planen var bl.a. Slogen. Vi er himla spretne, men klatrer ikke, sånn, med utstyr.
![]() |
#20 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hjelp, det skal snø i Sunnmørsalpene - gode ideer til Plan B?Jeg anbefaler Vesterålen. Jeg har ikke sjekket værmeldingen da, men i fint vær er det lite som slår Vesterålen.
![]() |
|
|