|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva har dere gjort i sommer?Jeg lurer og har lyst å høre hva dere har brukt ferien til.
![]() |
![]() |
#2 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?God bedring med prolapsen.
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?Jobbet fram til 12. juli, og siden forsommeren var så fin og varm føles det som jeg jobbet store deler av sommeren. Men fra ferien startet hadde jeg først noen rolige dager hjemme, deretter noen dager på besøk hos familie på Østlandet, og så var jeg, mannen og yngste datter 10 dager på nordkysten av Spania, sammen med en vennefamilie. Nydelig ferie, som inneholdt både sol, strand og bading, museer og andre severdigheter, fotturer i vakker natur, små, idylliske landsbyer, storby med shopping, og ikke minst masse god mat og drikke. Som bonus fikk vi også med oss litt bluesfestival på slutten. Etter at vi kom hjem på tirsdag har vi hatt noen fine dager i egen by, med besøk av søster og svoger, mat- og bryggerifestival, kafebesøk, bytur og avslapning på terrassen. I kveld kommer 19-åringen hjem etter 6 uker i Thailand.
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?Jeg er ikke i noe særlig form, så mye aktivitet utgår. Vi har vært endel på campingen, slappet av og gått noen fine turer langs kysten.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?Vi var to og en halv uke i Kina. Vi reiste rundt til flere byer. Det var en ferie full av opplevelser og god mat, men særlig avslappende var det ikke. Men siden opplevelsene var så fine, så føler jeg at jeg ble avkoblet og har samlet energi.
![]() |
![]() |
#6 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?Jeg har vært på camping når det har vært oppholdsvær, og hjemme i regnevær. Har nettopp flyttet, så jeg føler jeg har fått utnyttet regnværsdagene svært godt med utpakking og organisering hjemme. På campingen har jeg:
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?Fikk barna til å steppe inn tre dager da jeg tok med meg mannen ni timers kjøring unna for å snakke 10 minutter på en fagdag
![]() |
![]() |
#8 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?Har hatt fire uker fri og vært hjemme stort sett. Besøkt ei venninne i Kongsberg et par dager og familie i Drammen. Ellers har jeg vært hjemme og jobbet i hagen, hatt noen dagsturer til Sverige og hatt spontane treff med venninner når det har passet sånn. Deilig
![]() |
#9 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?Jeg opererte ut en kreftsvulst midt i juli, så sommeren i år ble av det veldig bedagelige slaget. Likevel, så synes jeg at ferien (eller hva jeg skal kalle det) har vært veldig bra. Egentlig litt deilig å surre rundt i nærområdet. Det bør jeg skrive meg bak øret til en annen anledning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?Jeg har vært syk i London, og det samme var resefølget mitt. Vi var også syke på min mors hytte på en øy utenfor Os, utenfor Bergen. Der er vi hver tår, og det er et paradis dersom det er fint vær og man er frisk. Syk og i regnvær var det heller traurig.Eldste avkom var frisk på Rhodosferie med venner.
![]() |
#11 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?Har bare hatt to uker ferie sålang. Vi var i Kroatia. Det var helt topp, flott vær, god mat og fine opplevelser. Litt lite med to uker bare, så føler liksom ikke at jeg har hatt nok ferie. Skal en uke til Spania i høst, men må nok finne på noe mer og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?Jeg startet ferien for to uker siden og har igjen ei uke. Var på fjelltur med ungene i tre dager på Nordmøre, så hjemme og litt dagsturer denne uka, så drar vi til Åre i Sverige i morgen og blir ei lita uke. Godt å slappe av hjemme og få ordnet litt i hus og hage.
![]() |
#14 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?Jeg har eviglang lærerferie, men har vel kun vært hjemme en helg siden st.hans, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?Først jobbet jeg en del, så var det to og en halv uke på øyhopping i Hellas med mann og begge myndige unger. Det var vidunderlig, ingenting er som å bade i Egeerhavet, og det var ytterst avslappende og harmonisk. Nå jobber jeg igjen, men i ganske makelig tempo, og generelt henger jeg mye sammen med ungene mens jeg har dem her, siden de snart forsvinner til utenlandsstudier og folkehøyskole. Denne helgen er de to på Edinburgh Fringe sammen (veldig koselig at de drar på reiser sammen uten oss!) og mannen og jeg har hatt et sjeldent anfall av huslighet og endelig malt kjøkkenveggen etter at vi fikk ny kjøkkenvifte. Som var i april eller noe.
![]() |
#16 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?Camping og romantikk er kjedelig, ja. Vi har hatt mange ærender hjem.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?Vi har vært hjemme og på hytta til svigerforeldrene mine, og gjort det vi alltid gjør: vært på tur i skogen eller på fjellet. Det er så deilig at 4-åringen har blitt stor nok til å gå dagsturer på rundt 7-8 km. Med litt bæring kommer vi oss enda lenger. Storebror har fått dilla på fisking, og ingen er mer tålmodig når det gjelder plukking av bær og sopp enn lillesøster, og hun elsker smørstekte kantareller på stormkjøkken. Og hjemmelaget syltetøy og saft. En helt magisk sommer, etter mitt syn!
![]() |
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?Vi startet med stor fest for Storesøster, ferdig med master+25-årsdag. Så var hele familien i Skottland i knappe to uker på rundreise. Etter det har vi hatt ferie hjemme og gjort minst mulig. Et minimum av hagearbeid for å ikke bli uglesett av naboer, mye strikking, bøker, serier, mer vin enn til hverdags, ingen vekking. Helt topp.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?Jeg innledet ferien med en dagstur til trondheim, en svipp innom mamografi og ultralyd som fastslo at jeg ikke har noen farlig klump i brystet, det er bare en litt hoven kjertel (den er der enda og har altså vært merkbar siden slutten av april, men er altså ikke noe farlig)
![]() |
#20 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva har dere gjort i sommer?Jeg har vært og er sykmeldt siden juni pga utbrenthet, men har allikevel avviklet ferie etter avtale med legen. Først var vi på hytta hvor vi skulle være 1 uke, men ble 3 dager både pga dårlig vær og mamma ble innlagt på sykehus (ikke alvorlig)..Så hjemme, hytta, hjemme og nå er vi 5 1 uke på Rhodos, og det er godt med garantert sol og varme. Denne kroppen og sjelen trenger det. Har ferie ut neste uke,kommer hjem. Og uken etter skal jeg prøve å jobbe gradert.
![]() |
|
|