Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hverdagssminke - rutiner

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-24, 00:39   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hverdagssminke - rutiner

Hva slags produkter har du i ansiktet ditt på en hverdag? Ansiktskrem, pudder, og hva nå enn dere bruker.

Jeg trenger litt tips til hva som er bra for voksen hud, som gjør at sminke sitter bra og ser ok ut det meste av dagen. Eller er dette en ikke-greie? Jeg bruker så lite av sminke, men synes feks at pudder og annet som skal dekke over rødhet osv ikke ser så bra ut alltid.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-24, 01:57   #2
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hverdagssminke - rutiner

Jeg bruker stort sett følgende:
Fuktighetskrem
CC-krem
Fundation i pudderform
Eyeliner
Litt øyenskygge
Mascara
Blush
Lipgloss/lepomade

Dette dekker nok for meg, men det er langt fra like dekkende som sminken som jeg ser tenåringen og hennes venner bruke.

Gammel 11-08-24, 07:05   #3
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

På en hverdag når jeg ikke jobber: fuktighetskrem og solkrem.
Når jeg jobber er det fuktighetskrem, solkrem, enten bb-krem eller løst foundationpudder, maskara. Bruker mindre og mindre sminke, det jeg bruker er økologisk eller Svanemerket, bortsett fra maskara, der må jeg bruke slik som vaskes av med varmt vann.

Gammel 11-08-24, 07:39   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker ikke heldekkende sminke, jeg syns det er ekkelt å ha på. Jeg bruker:

Fuktighetskrem: enten Murad sin med c-vitamin og solfaktor eller Esse.
Mist: en spray for litt ekstra fukt, fra Esse
Blush: litt i kinnene
Highlighter: om sommeren liker jeg å bruke en litt glitrete, gyllen highlighter på kinnben, og litt over øynene
Øyenskygge: av og til en lys øyenskygge
Eyeliner: av og til eyeliner. Enten en litt smudgy brun eller grønn, eller en skarp svart
Mascara: jeg liker de som bygger i lengde i stedet for i bredde.
Leppestift: enten en farget gloss, eller en knall rød.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-24, 09:14   #5
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Etter vask, serum og fukt. En primer fra Bobbi Brown, foundation fra Shisheido, øyekrem med c vitamin fra Ole Henriksen, istedenfor consealer. En highlighter fra MAC. Løst pudder fra Sensai. Neutral lipliner fra Charlotte Tilburry, litt farge på leppene. Mascara. Bruker ikle alt hver dag, men det gir bra resultat når jeg først gjør det. Mest for å jevne ut hudfarge og matte ned det blanke.

Sist redigert av Lavender : 11-08-24 kl 09:58.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-24, 09:47   #6
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Rens, toner, serum, fuktighetskrem, øyekrem og solkrem først.

Deretter mineralpudder, concealer, solpudder som blush og litt kajal (grå) og mascara til slutt. Ingenting på leppene. Aldri øyenskygge.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-24, 10:10   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fuktighetskrem, øyekrem, concealer (mørke ringer under øynene), flytende foundation fra Estée Lauder i veldig tynt lag (livredd for å ha på for mye), av og til litt blush, eyeliner (brun) og maskara.

Øyenskygge og leppestift bare til fest.

Sist redigert av My : 11-08-24 kl 11:03.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-24, 10:13   #8
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Fuktighetskrem med solfaktor.

Gammel 11-08-24, 10:26   #9
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg ønsker ikke dekkende sminke. Som jeg sa til tenåringen min som så smått begynner med sminke til hverdags nå. Hva er poenget med å først dekke til at man har farge i ansiktet for deretter å kunstig legge den til igjen ? (Når hele ansiktet er flatt må en jo til med rødt og skygger for å få konturer og farge, jeg ser jo nok tenåringer som gjør det)

Hverdags, vann på en vaskeklut.

Litt mer overskudd så er det øyeskygge.
Om jeg gjør meg flid så har jeg en stift til under øynene så jeg ikke har like mørke ringer under øynene også smetter jeg på litt blush (eller knirke gammel som jeg er, rouge ville jeg si) så jeg ser litt friskere ut noen ganger. Den har lite egentlig farge, jeg vil ikke ha noe Barbie rosa, bare sånn forsterker den fargen jeg har fra før. Så der jeg bittelitt freshere ut.
Mascara i perioder.

Da prøver jeg også å være flink å rense ansiktet med noe sminkefjerner/miceller vann på kvelden. Eller i alle fall om morgenen.

Gammel 11-08-24, 10:52   #10
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Rens, serum (i perioder), fuktighetskrem, BB-cream og mascara. Enkel, med andre ord.
I helgene droppes både BB-cream og mascara (med mindre jeg skal noe spesielt).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-24, 10:58   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Skriv gjerne hvilken type og merke dere bruker så vi får noe nye tips. 🤗

Jeg bruker aldri fondation, pudder eller noe sånn dekkende. Føler at jeg har et lag utenpå.
Har ganske ren og glatt hud så trenger ikke noe concealer.

Bruker Rensfra Cerave, ansiktsvann fra ordinary, krem fra Cerave, den i krukke. Har også retinol serum fra The Inkey List, kjøpt på apotek. Brukes 2-3 ganger i uka. Bruker begge kremene som nattkrem også.
Bruker kun maskara, eyeliner og leppestift og lipgloss. Og grer brynene med en børste. Farger 2.hver måned.

Gammel 11-08-24, 11:04   #12
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja linker er fint.

Jeg må ha noe som ikke tar for mye tid, men som likevel gjør jobben. Jeg synes den voksne huden min er litt vanskelig om dagen. Jeg bruker sikkert feil produkter, og har aldri brukt mye penger på huden min. Men jeg tror det er på tide, for jeg er ikke så fornøyd med tingen slik det er nå.

Gammel 11-08-24, 11:06   #13
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker solkrem/ansiktskrem med faktor, og øyebrynsfarge. Bruker en med kost fra Boots. Min favoritt!
Om vinteren bruker jeg litt mer i ansiktet, en farget fuktighetskrem fra Clinique med svært lett dekkgrad.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-24, 11:22   #14
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker bare fuktighetskrem og mascara, hvis jeg skal på jobb. Har jeg fri dropper jeg mascaraen, hvis jeg ikke skal noe spesielt da. Jeg bruker også litt pudder på nesen, for den er litt rød ofte, pga rosacea eller hvordan det skrives. Jeg har en veldig fargerik hud, så noe «heldekkende» er alt for stort prosjekt, jeg liker uansett at det er naturlig og det får jeg ikke til hvis jeg styrer for mye med sminken, jeg vil ikke bruke mye tid på dette.
Jeg har mye fregner og en del solflekker også.

Gammel 11-08-24, 11:26   #15
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rens, fukt, serum, solkrem og øyekrem fra Q Korean Cosmetics (https://qkoreancosmetics.no/product/...cream-essence/), bareMiberals fundation, consiler og blush jeg har arvet fra døtrene, mascara (enten Diorshow eller Isadora), eyeliner fra Clarins akkurat nå og så noe nude øyenskygge.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-24, 11:36   #16
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Setting spray fungerer bra synes jeg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-24, 11:45   #17
Anne C

Standard

Hva slags setting spray bruker man?

Gammel 11-08-24, 11:52   #18
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en fra et av billigmerkene, husker ikke hvilken. Men hva som fungerer best kommer kanskje an på hudtype.
Her er en test av ulike merker.
https://www.cosmopolitan.com/uk/beau...mo-beauty-lab/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-24, 12:41   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om sommeren bruker jeg lite. Nå har jeg c-vitaminserumet til Dermalogica, fuktighetskrem og så har jeg en svært lett foundatiion som egentlig bare gir glød. Mener den heter Strobe light fra MAC. Jeg har også blitt glad i flytende farge (Lip tint) i kinn og på lepper og drar også litt over øvre del av øyelokkene. Smører det bare ut med fingrene. Bruker så litt eyeliner (egentlig mest en gammeldagd kajal i brunt) og litt mascara).

Om vinteren bruker jeg nok mer vanlig foundation. Da bruker jeg også litt under-øye concealer i en lysnende fargetone. Øyeskyggefasen min har gått litt over.

Jeg eier en mengde mists og settingsprayer og masse dill dall og kan sikkert la være å kjøpe sminke de neste 10 årene.

Sist redigert av Karamell : 11-08-24 kl 20:45.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-24, 18:28   #20
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Hudpleie dag akkurat nå: Rens(ulike), toner(Pixie), serum(c-vitamin fra cosrx),dagkrem(koki Milano), solkrem spf50(laRochePosei)
Sminke: Foundation fra Este Lauder, concealer fra Too Faced, blushstick fra Caia, bronserstick fra Urban Decay, løst pudder fra Huda Beauty, mascara og brynspenn fra hvorsomhelst, lipgloss fra Clarins
Hvis jeg gidder: Charlotte tilbury highlighter

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48.