Tenker du det er interessant å vite hvorfor mennesker er homofile?
Tenkte på dette fordi jeg leste en artikkel om hvor "trangt" det er å se på forskjellen mellom mennesker i et medisinsk perspektiv, og her ble homofili brukt som et eksempel.
- Homofili er jo uten tvil naturlig i den forstand at fenomenet eksisterer både i samtid og historisk sammenheng. Vi observerer også homofili i andre arter.
- Homofili er jo også uten tvil uvanlig i den forstand at majoritet av mennesker er hetrofile. Vi kan jo også se at hetrofili er vanligst i andre arter
Jeg tenker jo at homofili har en eller annen biologisk komponent (gener? miljø som påvirker genene? hjernen preget av hormoner?) og at det er interessant å vite dette. For meg er vel begrunnelsen veldig enkel: Jo mer man vet jo bedre. Så for meg er dette helt generelt, og ikke knyttet til homofili. Jeg tenker det samme om barnløshet, PCB, klima etc (Jeg støtter til og med forskning på løpesko! Men det er under tvil, altså  Det er jo bare for å løpe fortere, ikke for å finne ut spennende ting. MEN jeg tror jo det kan være nyttig i forhold til ortopediske sko feks)
Hva tenker du? Er det nyttig å vite hvorfor folk er homofile? Eller er det bortkastet? Og hvorfor?