|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Serviset du elsker eller drømmer om?Vi trenger inspirasjon. Hvilket servise sverger du til eller ønsker deg fremover?
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Til hverdags har vi Rosedahl grand cru. Det er jeg ikke så veldig fornøyd med, det er blitt fort slitt, så det vil jeg ikke anbefale, men til fest har vi Bogstad med sølvkant fra PP og DET er jeg veldig glad i.
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Vi har Oiva Siirtolapuutarha til hverdags og til det meste annet, og elsker det.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 14-10-24 kl 09:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Jeg har Iittala Arabia Teema i benhvitt selv, men hvis jeg skulle velge noe annet hadde jeg valgt Spire eller en annen klassiker jeg vet Porsgrund porselen har - som heter Fasett. Sist redigert av Shun : 14-10-24 kl 09:04. Årsak: fant navnet på det siste serviset |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Vi bruker et fargerikt billigservise min mor kjøpte på begynnelsen av 80-tallet til hverdags. Jeg liker ikke hvite serviser, jeg synes det er trist og stusselig. Vi fikk Cellini fra Villeroy og Boch når vi giftet oss, men det er knapt brukt blant annet fordi det er hvitt. Vi har arvet et fantastisk Rokokko fra Egersund som vi bruker til høytid og fest. Mye av det var bryllupsgave til mine besteforeldres bryllup i 1935, noe supplerte de med på 60-tallet og resten har vi kjøpt brukt. Nå har vi nok til å dekke til 25, minst. Fantastisk servise! Hadde jeg funnet et nytt med lignende design, hadde jeg kjøpt det til hverdagsbruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Semiaktiv
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Ja, til høytid og fest bruker vi tallerkner som er laget av min (og sikkert din, L-M) formingslærer på ungdomsskolen. De er veldig spesielle og flotte, men selges ikke noe sted nå, så vidt jeg vet (bortsett fra på Finn). Vi har 10 eller 12 av dem, husker ikke helt.
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Vi kjøpte middagstallerkener fra Lucie Kaas for et par år siden, og jeg liker dem veldig godt. Særlig suppeskålene, som også er fine som små serveringsskåler. Og serveringsfatene er ovale og også pene.
![]() |
#8 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Jeg har Lyngby Rhombe og litt Rhombe colour. De har så mange fine farger, og mønsteret er så fiiint og taktilt.
![]() |
#9 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Til hverdagsmiddag bruker vi lønsjtallerknene fra Arabia Teema i hvitt. Vi hadde middagstallerknene også, men de ble for store og kjedelige så vi solgte dem. Til penmiddag har vi to favoritter. Den ene er noen hvite tallerkner med gullkant og et merke og logo med "Hilsen fra LO Sørmarka" på. De er solide og pene og ble overlevert oss fra min mor for mange år siden. Det andre er arvet fra Heltens besteforeldre og er komplett med alle størrelser og varianter. Det ser ut til å være fra 1955. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tatt på
|
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Til daglig er det IKEA +365 som blir brukt til middag i rotasjon med tallerkener jeg kjøpte som student på en billigsjappei 19pilogbue som er (var) kremfarget med mørk blå kant.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Følger.
![]() |
#12 |
kamerat
|
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Jeg har noen deler av Gordon Ramsays Maze-servise, det er ganske fint, synes jeg. Har flere farger fordi det er morsommere å blande.
![]() |
#13 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?
Jeg harr alltid foretrukket helt hvite tallerkener, men våget meg utpå og var vill og gal og ønsket og fikk med grå lotus. De har vokst på meg, og jeg er blitt glade i de. Jeg har i tillegg skåler i ulike størrelser og farger, og begynner etterhvert å få en ganske grei samling med Cathrineholm kjeler, panner og former, og det er så stas å bruke dette sammen.
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Til hverdags: Teema fra Iittala. HATER det. Har reklamert på det også, og Kitch’n er enig med oss, men det er ikke Iittala. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Ellers har jeg også skåler som jeg supplerer med. Noe Rhombe fra Lyngby, noe Lucie Kaas, noe fra Villeroy & Boch og noe fra Porsgrund. Sikkert andre ting jeg ikke kommer på også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Til hverdags er jeg veldig glad i mitt Legio Nova servise fra Eva Trio. Det holder seg pent og har ikke fått riper eller skader etter å ha hatt det i fem år.
![]() |
#17 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Jeg vil på det sterkeste avbefale Magnor noir. Det ble stygt i løpet av noen måneder, både ripete, og det virket som om det farget av for det kom etterhvert et nytt mønster til syne.
![]() |
#18 |
fri
|
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Jeg starta med Iittala Origo og Teema-tallerkener og supplerer nå med Marimekko som jeg har mer og mer med. Synes faktisk de er fine å kombinere også, spesielt det rosa/røde Origo med sort/hvitt Marimekko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Mange fine forslag!
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?Gladelig-serien til IKEA er veldig retro og veldig kult og kollektivet til pøbelprinsessen har dem, og elsker dem. og ikke er det svindyrt, heller.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|