Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Serviset du elsker eller drømmer om?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-24, 07:43   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Serviset du elsker eller drømmer om?

Vi trenger inspirasjon. Hvilket servise sverger du til eller ønsker deg fremover?
Vi har et retroservise fra Figgjo nå, men det elsker ikke daglig bruk og oppvaskmaskin.

Gammel 14-10-24, 08:28   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serviset du elsker eller drømmer om?

Til hverdags har vi Rosedahl grand cru. Det er jeg ikke så veldig fornøyd med, det er blitt fort slitt, så det vil jeg ikke anbefale, men til fest har vi Bogstad med sølvkant fra PP og DET er jeg veldig glad i.

Det med sølvkanten finnes ikke i det ordinære sortimentet lenger, men de lager det helhvite og kan levere med sølvkant etter avtale. Dessuten finner man det jo på Finn fra tid til annen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-24, 08:54   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Oiva Siirtolapuutarha til hverdags og til det meste annet, og elsker det. Blir aldri lei designet og mønsteret. Ulempen er at formen på tallerknene, med den lille kanten ytterst, gjør at det lett blir skår i dem. Nå er det slått skår i praktisk talt alle tallerknene våre. Jeg elsker dem fortsatt da. Mulig vi er ekstra uforsiktige, og at ikke alle andre har dette problemet.

Hvis jeg skulle hatt et annet servise tror jeg kanskje at jeg hadde ønsket meg Salix fra Gustavsberg.

Sist redigert av My : 14-10-24 kl 09:03.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-10-24, 08:54   #4
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg har Iittala Arabia Teema i benhvitt selv, men hvis jeg skulle velge noe annet hadde jeg valgt Spire eller en annen klassiker jeg vet Porsgrund porselen har - som heter Fasett.

Det viktigste er at serviset er hvitt med eventuelt diskret strukturmønster - for å være en god bakgrunn for maten.

Sist redigert av Shun : 14-10-24 kl 09:04. Årsak: fant navnet på det siste serviset
Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-24, 09:09   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker et fargerikt billigservise min mor kjøpte på begynnelsen av 80-tallet til hverdags. Jeg liker ikke hvite serviser, jeg synes det er trist og stusselig. Vi fikk Cellini fra Villeroy og Boch når vi giftet oss, men det er knapt brukt blant annet fordi det er hvitt. Vi har arvet et fantastisk Rokokko fra Egersund som vi bruker til høytid og fest. Mye av det var bryllupsgave til mine besteforeldres bryllup i 1935, noe supplerte de med på 60-tallet og resten har vi kjøpt brukt. Nå har vi nok til å dekke til 25, minst. Fantastisk servise! Hadde jeg funnet et nytt med lignende design, hadde jeg kjøpt det til hverdagsbruk.

Jeg har også noen sett Blå Fasan, også fra Egersund og kunne tenkt meg mer av det til hverdagsbruk.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-24, 09:23   #6
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, til høytid og fest bruker vi tallerkner som er laget av min (og sikkert din, L-M) formingslærer på ungdomsskolen. De er veldig spesielle og flotte, men selges ikke noe sted nå, så vidt jeg vet (bortsett fra på Finn). Vi har 10 eller 12 av dem, husker ikke helt.

Gammel 14-10-24, 10:30   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte middagstallerkener fra Lucie Kaas for et par år siden, og jeg liker dem veldig godt. Særlig suppeskålene, som også er fine som små serveringsskåler. Og serveringsfatene er ovale og også pene.

Vi har noen bitte små serveringsskåler og noen store salatboller i samme design, men til dels andre farger, og jeg liker både fasongen og fargene godt.

Gammel 14-10-24, 11:11   #8
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har Lyngby Rhombe og litt Rhombe colour. De har så mange fine farger, og mønsteret er så fiiint og taktilt.
https://www.kitchn.no/sok/?txtSearch=Lyngby+rhombe
Color
https://www.kitchn.no/sok/?txtSearch=Rhombe+Color
Earth
https://www.kitchn.no/sok/?txtSearch=Rhombe+earth

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-24, 11:23   #9
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Til hverdagsmiddag bruker vi lønsjtallerknene fra Arabia Teema i hvitt. Vi hadde middagstallerknene også, men de ble for store og kjedelige så vi solgte dem. Til penmiddag har vi to favoritter. Den ene er noen hvite tallerkner med gullkant og et merke og logo med "Hilsen fra LO Sørmarka" på. De er solide og pene og ble overlevert oss fra min mor for mange år siden. Det andre er arvet fra Heltens besteforeldre og er komplett med alle størrelser og varianter. Det ser ut til å være fra 1955.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-24, 15:52   #10
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Til daglig er det IKEA +365 som blir brukt til middag i rotasjon med tallerkener jeg kjøpte som student på en billigsjappei 19pilogbue som er (var) kremfarget med mørk blå kant.

Til høytider og pådekning bruker vi et service arvet fra svigers i retro hvit/brunt fra Stavangerflint (tror jeg det er)

Gammel 14-10-24, 16:23   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Følger.

Til hverdags har vi en kombo av 5 av de 8 fra middagsderviset jeg fikk i 98 da jeg flyttet hjemmefra, men blomster rundt kanten. Og 3 av 3 som. Annen fikk. Med en gul kant med blomster på.

Til frokost har vi ... Skal vi se, trolig et par av de gule, et ukjent antall av de tilsvarende mine middagstallerkener, en eller to svart fra Ikea (det skal finnes inntil 6 middagstallerkener av dem i en bod, må snart finne det frem jmf at vi har 8. Vi er fem i familien, det hender ikke alle er rene) og et stort utvalg prins, prinsesse, Minions, egner, starwars, frozen etc. Skåler tilsvarende.

Vi har et par år snakket om å skaffe oss et middagsservise. Det totalt til 8 settet jeg fikk her begynte å sprekke opp i glasuren og åpenbart har vi knust noe langs veien

Vi har et penservise som benyttes for sjendent, så egentlig kan vi jo bruke det oftere. Det brukes de søndagene vi husker det og ellers når det er tomt. (I desember har vi juleservise, så jeg synes slett ikke vi eeeeegentlig trenger mer skapfyll.... Vi kunne brukt det Grey pearl vi har stående. Egentlig.

Gammel 14-10-24, 16:49   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har noen deler av Gordon Ramsays Maze-servise, det er ganske fint, synes jeg. Har flere farger fordi det er morsommere å blande.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-24, 17:15   #13
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi kjøpte middagstallerkener fra Lucie Kaas for et par år siden, og jeg liker dem veldig godt. Særlig suppeskålene, som også er fine som små serveringsskåler. Og serveringsfatene er ovale og også pene.

Vi har noen bitte små serveringsskåler og noen store salatboller i samme design, men til dels andre farger, og jeg liker både fasongen og fargene godt.

Jeg harr alltid foretrukket helt hvite tallerkener, men våget meg utpå og var vill og gal og ønsket og fikk med grå lotus. De har vokst på meg, og jeg er blitt glade i de. Jeg har i tillegg skåler i ulike størrelser og farger, og begynner etterhvert å få en ganske grei samling med Cathrineholm kjeler, panner og former, og det er så stas å bruke dette sammen.

Gammel 14-10-24, 19:28   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til hverdags: Teema fra Iittala. HATER det. Har reklamert på det også, og Kitch’n er enig med oss, men det er ikke Iittala.

Til fint har vi Royal Copenhagen, og jeg elsker det helt vilt. Vi har en blanding av hvitt, megamussel, musselmalt og Prinsesse. Elsker at vi kan blande, og det er SÅ fint!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-24, 19:33   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers har jeg også skåler som jeg supplerer med. Noe Rhombe fra Lyngby, noe Lucie Kaas, noe fra Villeroy & Boch og noe fra Porsgrund. Sikkert andre ting jeg ikke kommer på også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-24, 20:58   #16
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Til hverdags er jeg veldig glad i mitt Legio Nova servise fra Eva Trio. Det holder seg pent og har ikke fått riper eller skader etter å ha hatt det i fem år.

Gammel 15-10-24, 03:15   #17
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil på det sterkeste avbefale Magnor noir. Det ble stygt i løpet av noen måneder, både ripete, og det virket som om det farget av for det kom etterhvert et nytt mønster til syne.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-24, 15:55   #18
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg starta med Iittala Origo og Teema-tallerkener og supplerer nå med Marimekko som jeg har mer og mer med. Synes faktisk de er fine å kombinere også, spesielt det rosa/røde Origo med sort/hvitt Marimekko.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-24, 16:22   #19
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange fine forslag!
Vi ønsker oss nok noe med farge, det er det vi trives best med. Vi har sett litt på Le Creuset oransje, men de er vel ikke særlig holdbare?

Gammel 15-10-24, 18:09   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gladelig-serien til IKEA er veldig retro og veldig kult og kollektivet til pøbelprinsessen har dem, og elsker dem. og ikke er det svindyrt, heller.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.