|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() BildelagringEksmannen min sitter på alle bildene vi har tatt de siste årene lagret på datamaskin og ekstern harddisk. Dette har han hatt kontroll på. Problemet er at nå har jo jeg lyst til å få disse bildene også. Hvordan skal jeg gjøre dette? Jeg aner ikke hvordan jeg på en enkel måte kan få lagret alt dette og få tilgang til det når jeg trenger det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BildelagringDropbox?
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: BildelagringVi bruker Onedrive. Der kan man også enkelt dele med andre (men det kan man nok med de fleste skytjenester).
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: BildelagringVi bruker Jottacloud, skylagring er mye enklere. Da kan du bare overføre fra disken.
![]() |
#5 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: BildelagringOneDrive har vel en grense, i tillegg er du avhengig av at den er tilgjengelig. Kan en stor minnepinne fungere som extra sikring? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lesende
![]() Sv: Bildelagring
Det er vel jeg også på sett og vis. Dessuten husker jeg godt en tid hvor systemer og overføringer og tilganger var vesentlig mer komplisert og mye mindre stabilt tilgjengelig enn nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Bildelagring+1 på Jottacloud. Har app på mobilen og har enkel tilgang til bildene mine når som helst.
![]() |
#8 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Avhengig av abonnement kan man lagre opptil 5TB så du skal ha fryktelig mange bilder for at ikke det skal være nok. Man får 1TB gratis og bare det er vel over 200 000 bilder.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg støtter forslagene du har fått om skytjenester. Men vil svare på dette. Ja, du kan kjøpe en ekstern disk og ja du kan koble den til laptop når du vil. De kobles til med USB.
![]() |
![]() |
#10 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: BildelagringJeg har en ekstern harddisk som er nærmere 20 år gammel, og virker fortsatt, så det kan og være en god løsning.
![]() |
#11 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: BildelagringJeg har plan om å få eksen til å kopiere over på en ekstern harddisk til meg. Det er bilder fra tidlig 2000-tall, så blir alt for mye data å legge i sky siden mange bilder er tatt med speilreflekskamera.
![]() |
#12 |
Klar
|
![]() Sv: BildelagringJeg bruker også JottaCloud. Alle bilder jeg tar på mobilen lastes automatisk opp dit. I tillegg kan jeg enkelt laste opp bilder fra pcn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
I mål
|
Men er det lett å laste opp en så enorm mengde på JottaCloud, eller bør jeg heller ta det gamle på en ekstern harddisk og nye ting på Jotta? Vi har også bilder fra type 2005. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Klar
|
Det er jo hele fordelen med uendelig plass på JottaCloud og enkel tilgang til bildene. Sist redigert av Timar : 17-10-24 kl 23:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Klar
|
Ja. Han må bare logge seg inn i tjenesten, velge "last opp bilder" og angi hvor de skal lastes opp fra. Og så står pcn og jobber for seg seg selv mens han kan gjøre noe helt annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: BildelagringJeg ville hatt en egen harddisk i tillegg. Jeg vet også at min man ikke nødvendigvis vil koble seg til alle tjenester. Jeg har fått alle våre bilder på en ekstern disk en gang, som en diger minnepinne. Jeg vil helst ikke ha alt ett sted, men minst en kopi til.
![]() |
#18 |
Lesende
![]() Sv: BildelagringJeg har ikke noe i mot skytjenester og bruker det til f.x. deling og ting jeg trenger tilgang til utenfor hjemmet og min PC. Men langtidslagring og komplett arkiv, det er på disker her i huset, med sikkerhetskopier andre hemmelige steder. Vi har rutine på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: BildelagringMin eks lagret bilder til meg på CD rett og slett (er jo noen år siden).
![]() |
#20 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Det er sikkert nok plass til å laste opp. Men jeg vil rydde samtidig som jeg laster opp i min bildedelingsapp. Det er ganske mange bilder av det samme motivet fra tidlig digitalkamera-tid. Og jeg vil ikke lagre alt på nett, men ha backup på disk. Så for meg vil det funke bedre å få alt på ekstern hardisk.
![]() |
|
|