Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kan man putte svømmeringer/fotballskinner og denslags i Fretex/UFF-containere?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-24, 14:15   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Kan man putte svømmeringer/fotballskinner og denslags i Fretex/UFF-containere?

Jeg rydder i gangen og har et utvalg dingser av denslags type - sykkelhjelmer, albuebeskyttere og slikt referert til i tittel. Kan jeg putte dem sammen med klær for å gis bort til UFF, eller lager det rot i systemet?

Jeg lurer KUN på det. Ikke om det kan selges, gis bort til asylmottak, kastes i skogen eller noe annet. Om det ikke kan leveres i disse gjenbrukscontainerne så har jeg alternativ plan for gjenbrukslevering sammen med leker, bøker og slikt. Lover.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-24, 14:29   #2
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man putte svømmeringer/fotballskinner og denslags i Fretex/UFF-containere?

Jeg hadde ikke gjort det, selv om tanken er god. Med unntak av leggskinn.

Både sykkelhjelmer og svømmeringer blir degradert bare av at tiden går. Plasten eldes. Tror levetiden på en sykkelhjelm er 5 år, og plasten i armringer vil jeg tro lever enda kortere?

Sykkelhjelmer kan være skadet innvendig, ikke bare hvis de har måttet gjøre jobben sin, men også hvis de har blitt mistet i bakken. Og det skjer jo fort når det er barn som håndterer dem. Så derfor er det umulig for mottaker av en sykkelhjelm å vite om hjelmen faktisk beskytter, eller er falsk trygghet.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-24, 14:41   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man putte svømmeringer/fotballskinner og denslags i Fretex/UFF-containere?

Jeg spør altså ikke om jeg kan legge utstyr som ikke kan brukes i disse containerne.

Svømmeringene er max halvannet år gammelt, for eksempel, og ubrukte - og i originalemballasjen. Sykkelhjelmen more or less ubrukt og kanskje to år gammel, uten merker.

Mulig jeg burde presisert dette i HI.

Gammel 17-10-24, 14:46   #4
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg spør altså ikke om jeg kan legge utstyr som ikke kan brukes i disse containerne.

Svømmeringene er max halvannet år gammelt, for eksempel, og ubrukte - og i originalemballasjen. Sykkelhjelmen more or less ubrukt og kanskje to år gammel, uten merker.

Mulig jeg burde presisert dette i HI.

Og svaret mitt står seg. Så lenge jeg ikke kunne garantert 100 % av sikkerheten fortsatt var på topp, så hadde ikke jeg gitt det videre til andre sine barn. Derfor har jeg feks. heller ikke solgt gamle bilstoler.

Antagelig så kommer de i andre enden av kontaineren uansett til å kaste dette, for de kan ikke vite at armringene er nesten nye, eller sykkelhjelmen nesten ubrukt. Da hadde jeg heller gitt det til et nabobarn, sammen med en muntlig bekreftelse på alder og bruk. Men sånne tips ville du jo ikke ha. :dukker:

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-24, 14:48   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Okidoki!

Gammel 17-10-24, 14:59   #6
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri levert slike ting i kleskonteiner. Jeg har levert til loppemarked etter en kjapp vurdering av videre brukbarhet. Svømmeringer ville jeg kastet av sikkerhetsgrunner.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-24, 15:04   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ville dere helt seriøst KASTET ubrukte svømmeringer i originalemballasje? Mindre enn to år gamle?

Gammel 17-10-24, 15:26   #8
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke putte i Uff container, men heller ikke kaste. Svømmeringer selges jo ikke som livredningsutstyr, men som noe som skal brukes av ikke svømmedyktige barn under oppsyn. Ser ikke problemet. For øvrig er både leggskinn, sykkelhjelmer og svømmeringer populære artikler på loppemarkedet vårt.

Gammel 17-10-24, 15:49   #9
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Ville dere helt seriøst KASTET ubrukte svømmeringer i originalemballasje? Mindre enn to år gamle?

Nei, jeg gir slikt til nabobarn. Tror ikke jeg ville gitt til UFF pga redd de ville kastet.

Gammel 17-10-24, 16:01   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slik jeg forstår det, ut fra Fretex sine hjemmesider, kan du levere sånt, men ikke i containeren. Du må levere det i en Fretex-butikk som selger sånt. https://www.fretex.no/levere/

Sitat:

Hva kan leveres i Fretexboksene?
Klær, sko, belter, vesker, smykker, sengetøy og gardiner.

Vi ønsker at dette er helt, rent og tørt.

Hva kan leveres i Fretexbutikkene?
Alt som selges i Fretexbutikkene kan også leveres i butikkene.

Det kan for eksempel være bøker, sportsartikler, malerier, småmøbler, kjøkkenartikler eller pyntegjenstander.

Jeg antar det du beskriver går under "sportsartikler".

På en FAQ side står det også:

Sitat:

Vil du gi sportsartikler videre?
Så lenge sportsartiklene kan gjenbrukes, kan de leveres i Fretexbutikker som selger sportsartikler.
[...]
Hvor tar Fretex imot leker?
Ja, Fretex tar gjerne imot spill og leker. Det beste for oss, er om disse leveres inn i Fretexbutikker som selger leker. På butikksidene er det informasjon om vareutvalget i hver butikk.

Gammel 17-10-24, 16:02   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Småsportsartikler.

Takktakk. Jeg dropper containeren.

Ser ut som om UFF tar i mot noe mer slikt, de tar i hvert fall dukker og myke leker og accessoires etc, men jeg tar ikke sjansen lell.

Gammel 17-10-24, 16:06   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Småsportsartikler.

Takktakk. Jeg dropper containeren.

Ja, leggskinn er vel på grensa mellom sportsartikler og klær. Flyteringer vil jeg plassert i grenseland mellom sportsartikler og leker.

Og til dere andre som har svart: Flyteringer til å ha rundt armene er IKKE sikkerhetsutstyr, og kan på ingen måte sammenlignes med hjelmer eller bilstoler. Bruk av slike er på eget ansvar enten det kommer fra butikken, fretex eller naboen, det kan alltid gå hull i dem, og de kan ikke brukes uten tilsyn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.