|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?Jeg og mannen fikk en muligens veldig dårlig, eller litt artig ide i går kveld: Se om vi klarer lage forskjellig middag hver dag et helt år!?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?Spennende, artig og slitsomt, tenker jeg.
![]() |
#3 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?Veldig spennende. Du kan bli influenser og dokumentere dette!
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?Galskap, men det finnes masse bra og litt gale folk der ute. Det er lov å bruke gamle slagere, men bare en gang i løpet av året?
![]() |
#5 |
søt
![]() Sv: Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?
Ja, det lukter vel instagram-konto av dette.
Riktig... så vi bør ikke ha spaghetti bolognese første uka liksom. Det er nok muligens det vi spiser oftest av "slagere". Men jeg tenker det må lov å ha ulike varianter, f.eks rett med grønn pesto, og retter med rød pesto, som to ulike retter. men det blir ikke en ny rett av å ha på litt grillkrydder liksom. Her må det lages litt lokale føringer skjønner jeg.
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?En morsom challenge, men selv for meg som liker å lage mat og prøve nye ting tror jeg ikke jeg hadde orket. Litt fordi jeg ikke hadde giddet å finne på noe nytt hver eneste dag, men også fordi det er enkelte retter jeg liker så godt at jeg synes det ville være synd å bare kunne spise dem én gang det neste året. Jeg ser for meg at det er en challenge som er morsom og lett den første måneden eller to og at det lenger og lenger ut i året blir mindre og mindre lystbetong å stadig finne på noe nytt. Jeg kunne godt ha gjort det en måned, men ikke et helt år. Men go for it og jeg håper du i så fall holder oss oppdatert på middagene.
![]() |
#7 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?Dere kan jo starte mildt med bare måneder som slutter på r- feks.
![]() |
#8 |
koko
|
![]() Sv: Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?Eg hadde ikkje orka det, truleg ikkje fått til heller, sjølv om eg hadde bytta ut familien min med folk som likar alt.
![]() |
#9 |
søt
![]() Sv: Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?Det må være lov å spise rester tenker jeg umiddelbart. Og ja - hvis det skal være lystbetont et helt år (ikke sikkert!) så bør vi spare en del av favorittrettene til godt uti året.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?Men, men, men ... skulle jeg bare spist taco en eneste gang et helt år????
![]() |
![]() |
#11 |
søt
![]() Sv: Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?
Vi kan i alle fall variere mellom 4-5 retter jeg kommer på i farta: vanlig kjøttdeig-taco, kylling-burritos-taco, nachos, enchiladas, chili-con-carne. Men joda, kreativiteten må frem.
![]() |
#12 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?De gærne har det godt!
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?Jeg kunne tenkt meg å prøve en måned eller to i første omgang. Selv det vil kreve litt planlegging, kjenner jeg.
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
to av disse ville dekket opp taco-behovet. Kjøttdeig-taco og kyling-varianten. De andre 45 fredagene (vi har jo noen fredager vi ikke har taco, jul, påske og en del på sommerferietur b.a) ville det nesten vært krise.
![]() |
#15 |
søt
![]() Sv: Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?Ungen vil gjerne ha taco hver uke men innfinner seg med at det ofte blir bare annenhver, vi blir så lei.
![]() |
#17 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?Sørg for spons fra Norgesgruppen eller noe.
![]() |
#18 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?Vanlig kjøttdeigtaco, killingtaco, taco med skjell, taco med lefse. Der har du fire. Bifftaco. Enchiladas med kylling, det er nesten taco. Burritos. Nachos med kjøttdeig, kyllling, biff, vegatar (bønner), torsketaco (det har vi innimellom, men ikke på fredager), quesedillas med kjøttdeig, kylling, biff, bønner. Hvor mange er jeg oppe i nå? Chilli sin og con carne, tacosuppe, tacopai med fire ulike toppinger. Tror lett du skal finne en gang i måneden i alle fall! Streetfodtaco (min favoritt blant tacoer). Osv.
![]() |
#19 |
kamerat
|
![]() Sv: Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?Morsomt, men slitsomt!
![]() |
#20 |
søt
![]() Sv: Challenge eller galskap? Lage forskjellig middag hver dag ett helt år?Dere er mer positive enn 10-åringen, for å si det sånn.
![]() |
|
|