|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?Ja, hva er dine beste husmortriks? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
koko
|
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?Tørkar med tørr klut, enten strikka bomullsklut eller mikrofiber. Det er ein aktivitet som foregår såpass sjeldan at eg verken vil eller kan seie noko om kor ofte det skjer.
![]() |
#3 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?Jeg tørker litt for sjelden, men merker at vi har utrolig mye mer støv hjemme etter at vi fikk hund. Tørker flate steder med tørr mikrofiberklut og bokhylla med en slags swifferstøvkost.
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?Jeg tørker støv når vi skal ha gjester og jeg får vertinnepanikk. Bruker swiffer/støvmagnet.
![]() |
#5 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?Støvkost. Måtte google hva den heter.
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?Hvis jeg skal gjøre det raskt bruker jeg Swifferkost, men vanligvis bruker jeg en fuktig klut. Jeg tørker støv i stua kanskje annenhver uke. Resten av huset veldig sjelden.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?En swifferkost som yngstemor svinger seg rundt med innimellom for hun synes det er gøy.... Sånn at jeg gjør det er nok ikke helt ofte nok nei, og da gjerne i form av at hun har gått først og jeg går etter ned en microfiber klut eller noe.
![]() |
#8 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?Basert på de kommentarene som er over her, så gjør jeg det trolig feil når jeg først tørker støv. Jeg bruker en våt klut, da jeg innbiller meg at ved å bruke en kost eller tørr klut, så bare skyver jeg på problemet, typ.
![]() |
#9 |
koko
|
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?Eg brukte våt klut før, men då låg det alltid igjen støvspor. (Det viser godt på kvite flater.) Måtte då gå over med tørr klut. Når eg no går rett på tørr klut så halverer eg eigentleg jobben, så det er latskapen som driv meg.
Dårlige vitser har også livets rett. Sist redigert av Syrinx : 02-11-24 kl 13:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?Jeg gjorde det i dag.
![]() |
#12 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?I sexy undertøy og høyhælte sko så naboene får noe å snakke om.
![]() |
#13 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?Herlig frukt. Å få noe å le av blir aldri feil. Takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?Jeg tørker med tørr mikrofiberklut eller støvkost. Det virker veldig bra.
![]() |
#15 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?Vaskehjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?Jeg bruker tørr mikrofiberklut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?Er det virkelig bare meg som bruker det lille børstemunnstykket til støvsugeren til (nesten all) støvtørking? Supereffektivt, synes jeg. Klut bruker jeg bare på flekker.
![]() |
#18 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?Mest med sånn swiffer-greie, men av og til med fuktig microfiber etterpå. Før gjorde jeg det ukentlig i stua, nå er det hver fjortende dag. Soverom: sjeldnere, men vi har ikke klær der, så går fint.
![]() |
#19 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?
Bruker det på gulvlister, og på en lampe. Vinduskarmer, bord og slikt bruker jeg enjo klut |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
can-jur
|
![]() Sv: Husmorportalen: Hvordan tørker du støv?
Viss jeg noen sinne skulle finne på å begynne å tørke støv så ville det være etter denne oppskriften.
![]() |
![]() |
|
|