Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fly med hormonspray?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-24, 08:51   #1
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Fly med hormonspray?

Jeg skal ut og fly til utlandet. Jeg bruker Lenzetto spray, og lurer på om dette kan bli et problem på flyplassen. Noen tips, eller er det bare å slenge sprayen (i originalemballasje) i boksen som skal sendes gjennom røntgenapparatet?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-24, 08:55   #2
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly med hormonspray?

Den går vel som flytende, og da må beholderen være under 100ml. Eller går det som medisin og du kan slippe unna ved å vise resept fra legen? Altså, nå gjetter jeg bare..

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-24, 08:59   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fløy til Berlin med Lenzetto i håndbagasjen for et par uker siden, og det var uproblematisk. Den lå i sekken (ikke i posen med flytende som jeg tok ut), og ingen reagerte. Dette var på flyplassen i Bodø; var ikke gjennom sikkerhetskontrollen på OSL.

På returen lå den i kofferten, så vet ikke hva som hadde skjedd på flyplassen i Berlin.

Gammel 03-11-24, 09:26   #4
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bare hatt den i håndbagasjen. Her er hva Avinor sier: https://avinor.no/flyplass/praktisk-...gler/medisiner

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-24, 09:51   #5
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Takk for gode innspill. Etter å ha lest hva dere skriver, så tror jeg utreise med sprayen i håndbagasje skal gå greit. Selv om jeg ikke har resept på papir (er det noen som har det nå?), så skal jeg kunne vise fram noe digitalt om det blir spørsmål. Verre med hjemreisen for da er jeg jo ikke i Norge. Er det trygt å putte sprayen i innsjekket bagasje? Jeg tenker da mest på trykk- og temperaturforskjeller.

Uansett er det jo utreise som er kritisk. Har jeg kommet meg hjem, så skal vel det meste ordne seg.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-24, 09:58   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ta med i original emballasje. Går helt fint å fly med, gjort det flere ganger. Jeg har reist med den i veske til både Nederland og Frankrike.

Gammel 03-11-24, 14:04   #7
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde den i innsjekket bagasje på ferie nylig, tenkte ikke over at det skulle være noe problem. Hadde vel med esken, tror jeg.

Gammel 03-11-24, 14:34   #8
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt den i håndbagasjen til England og Italia, møtte ikke på noen problemer.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.