Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

80cm madrass i 90cm seng?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-24, 22:46   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

80cm madrass i 90cm seng?

Lurer på om noen har noen formening om dette:

Skal ha en 80cm tempur overmadrass i en 90cm bred seng, oppå en rammemadrass.

Eller, jeg vurderer dette. En person jeg kjenner mener jeg bør kjøpe 90cm tempur.

Har mulighet for å kjøpe en tempur fjorårsmodell til 5000 kr. Har følt jeg er avhengig av å ligge på tempur-madrass. Alle andre madrasser får jeg vondt i ryggen av. Jeg må bytte ut tempur-madrassen jeg ligger på nå. Det er 2-3 ukers leveringstid. Den jeg har nå er utgått, og tilsvarende madrass til den jeg har er en som heter original. En møbelbutikk I nærheten har en madrass på lager jeg kan kjøpe til 5000 kr. Men den er bittelitt mykere enn den jeg er vant til, men likevel visstnok i samme kategori som den jeg har nå; fast.

Senga og madrassen som overmadrassen skal ligge på er 90cm. Selger vil ikke ta den ut av plastikken før salg.

Jeg mener det kan være verdt å ta sjansen, men en jeg kjenner mener jeg ikke må kjøpe 80cm overmadrass å ha på 90cm bred seng og undermadrass.

Ny overmadrass koster 13000.

Greia er at jeg skal bli påstandert overmadrass. For å få ny seng med overmadrass samtidig mener jeg det kan være verdt å ta en sjanse på den til 5000. I tilfelle den ikke funker kan jeg betale for den, og hvis det viser seg at jeg må ha den til 13000 kan den personen som skal spandere madrass betale for den.

Any thoughts?

Gammel 13-11-24, 23:00   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80cm madrass i 90cm seng?

Sitat:

8. Overmadrassens størrelse
Størrelsen på en overmadrass bør samsvare med størrelsen på madrassen. Dette handler først og fremst om komfort, men det får også sengen din til å se bedre ut.

Kilde: Jysk

Jeg tenker at det nok går greit med 80 cm, 5 5m på hver side, men det vil jo bli den kanten ned som kan samlestøv og du kan irritere seg over at den ene foten/armen ramler ned i? Tempurovermadrassen ligger jo rimelig på plass da, man er ikke så redd for at den sklir rundt, tror jeg, for den er jo veldig tung. Jeg har også overmadrass fra Tempur 90 cm, og mannen har det samme. Min kostet 4000 og er eldgammel, men like god.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-24, 23:04   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Kilde: Jysk

Jeg tenker at det nok går greit med 80 cm, 5 5m på hver side, men det vil jo bli den kanten ned som kan samlestøv og du kan irritere seg over at den ene foten/armen ramler ned i? Tempurovermadrassen ligger jo rimelig på plass da, man er ikke så redd for at den sklir rundt, tror jeg, for den er jo veldig tung. Jeg har også overmadrass fra Tempur 90 cm, og mannen har det samme. Min kostet 4000 og er eldgammel, men like god.

Takk for info og tips!

Min også er like god, egentlig, men muggskadet. Tror min kostet 7000. Og det var dobbeltsengmadrass. De utvikler nok nyere modeller ofte for å få salg. 🙂

Gammel 13-11-24, 23:06   #4
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Kanskje like greit å vente 2-3 uker på en som passer best, det går jo fort, og da får jeg veiledning av de i butikken også på hva som passer meg best.

Gammel 13-11-24, 23:06   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg ville irritert meg, så det må du jo tenke på.

Sist redigert av Karamell : 14-11-24 kl 09:31.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-24, 23:36   #6
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

jeg tror jeg ville irritert meg, så det må du jo tenke på.

Sant.

Gammel 14-11-24, 11:51   #7
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har 90 cm. på 120-seng og irriterer meg litt innimellom, men ikkje nok til at eg bytter ut ei fint brukbar overmadrass og kjøper ny, før eg eventuelt blir rik og berømt. Viss eg skulle kjøpt ny ville eg ikkje vurdert å hatt for smal overmadrass. Men eg hadde 90-overmadrass med meg på flyttelass og kjøpte 120-seng.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-24, 18:14   #8
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har 90 cm. på 120-seng og irriterer meg litt innimellom, men ikkje nok til at eg bytter ut ei fint brukbar overmadrass og kjøper ny, før eg eventuelt blir rik og berømt. Viss eg skulle kjøpt ny ville eg ikkje vurdert å hatt for smal overmadrass. Men eg hadde 90-overmadrass med meg på flyttelass og kjøpte 120-seng.

Takk for deling av erfaringer, nokon.

Søsteren min, som skal være med meg å kjøpe, sier jeg ikke får lov å kjøpe 80cm. 🙂

Dette innebærer jo å ta en sjanse, kjøpe en madrass man ikke får prøve og, siden selger ikke vil selge den med å ta den ut av plastikken. Jeg tenker at det kan være verd å ta en sjanse, når man har mulighet for å få en tempur overmadrass til 5000. Alternativt får jeg veiledning og påstandert den nyeste utgaven, men må vente i 2-3 uker på levering. Men når jeg tenker meg om kan den glippen på 5cm på hver side mellom madrass og sengekarm irritere.

Gammel 14-11-24, 20:14   #9
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir ikkje 5 cm. på kvar side. Det blir 10 cm. på ei side i hovudenden og 10 cm. på motsatt side i fotenden.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-24, 20:28   #10
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en 80 cm overmadrass på en 90 cm bred seng. Null problem men riktignok i en campingvogn, der er vi generelt ikke så kravstore.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.