|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() God hjemmelagd granola?Har du en oppskrift på hjemmelagd granola du anbefaler? Jeg liker ikke tørket frukt, så uten det. Vil gjerne at den skal kunne gjøres glutenfri ved å bytte ut havregryn med gf havregryn for eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: God hjemmelagd granola?En venninne av meg sverger til granolaen fra Trines matblogg. Den har noe tørket frukt ser jeg, men det kan du sikkert bytte ut med mer av det du liker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: God hjemmelagd granola?Jeg bruker granolaen til Marit Kolby som utgangspunkt- det er frø, nøtter og havregryn - I oppskriften står det lønnesirup, men jeg bruker honning i stedet - og bytter ut deler av olje med litt smør i tillegg (for det gir litt saltsmak)
![]() |
#4 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: God hjemmelagd granola?
Jeg bruker denne som grunnoppskrift, men bytter som regel ut sesamfrø med linfrø og dropper hasselnøtter og frukt. I stedet har jeg oppi fersk eller tørket frukt når jeg skal spise, eventuelt litt kokosmasse eller syltetøy.
![]() |
#5 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: God hjemmelagd granola?Jeg lagde en lang periode den fra fotballfrue. Den var veldig god.
![]() |
#7 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: God hjemmelagd granola?
Jah. Jeg er en slumper av natur, men jeg skal prøve.
![]() |
#8 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: God hjemmelagd granola?Jeg bruker også Trines matblogg sin, og den kan du fint tilpasse uten frukt eller annet. Jeg bruker ikke mandler i, og jeg har kun litt aprikoser. Men det funker fint uten også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: God hjemmelagd granola?Jeg høyner med ny besserwisserberteoppskrift; Berit Nordstrands. Laget og spist den i mange år. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|