|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Skadedyrbekjempelse med lyd?Har fått opp reklame med skadedyrbekjempelse som skal settes i stikkontakt, så vil skadedyrene flykte fra huset pga lyden kun de hører. (insekter, edderkopper og gnagere). Dette er visstnok lyd ikke mennesker og kjæledyr hører.
![]() |
#2 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Skadedyrbekjempelse med lyd?Jeg har sett det "i syden". Trodde de var mot mosquitos, altså mygg. Aner ikke om de virker.
![]() |
#4 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skadedyrbekjempelse med lyd?Det finnes en mobilapp også, som avgir en lyd som absolutt ikke jager bort knott og mygg i alle fall, og som mennesker kan høre ganske tydelig.
![]() |
#5 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Skadedyrbekjempelse med lyd?Har du framleis hund? Eg testa det mot mus medan eg budde saman med eksen, men vi hadde besøk av ein hund ganske ofte og ho blei koko av det.
![]() |
![]() |
#6 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Skadedyrbekjempelse med lyd?Kjæresten har huset fullt av slike dingser. Jeg hører dem. Og det er fortsatt mus på loftet.
![]() |
#7 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Skadedyrbekjempelse med lyd?Lyd mot skadedyr er ikke anbefalt av fagmiljøene https://www.fhi.no/sk/skadedyrhandbo...m=#bekjempelse:
Du finner en artikkel om å bekjempe mus med lyd her.
![]() |
#8 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Skadedyrbekjempelse med lyd?Jeg har en sånn i spikerteltet og innbiller meg at de virker. Fant muselort inne når jeg tok over, så tenkte det var verdt innkjøpet. Ikke sett noen spor av mus etterpå. Har ikke husdyr som forstyrres av den, og hører den tydeligvis ikke selv.
![]() |
|
|