|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Organisering av litteratur - så man faktisk finner igjen ting?Jeg leser mye, både bøker, e-bøker og ikke minst en haug med forskjellige digitale artikler og pdf-er.
![]() |
![]() |
#2 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Organisering av litteratur - så man faktisk finner igjen ting?Jeg bruker endnote til oppgaveskriving og laster inn pdfer osv. men hva med bare et word dokument? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Organisering av litteratur - så man faktisk finner igjen ting?Jeg har begynt å se litt på Zotero i dag, og det ser ut som det kan funke ganske bra.
![]() |
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Organisering av litteratur - så man faktisk finner igjen ting?Jeg har brukt EndNote, og synes det fungerte fint. Zotero er jo i samme gate, men fordi jeg lærte EndNote først fikk jeg ikke helt til Zotero. Hadde betal-vrrsjin gjennom jobb og studiested så det var veldig greit. Tok et sånt kurs på biblioteket - det var verdt de to timene det tok eller hva det var.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Organisering av litteratur - så man faktisk finner igjen ting?Får dere ikke EndNote der du studerer? EndNote er livreddende!
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Organisering av litteratur - så man faktisk finner igjen ting?Jeg er usikker på om vi har tilgang til EndNote.
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Organisering av litteratur - så man faktisk finner igjen ting?Jeg hadde tilgang til EndNote, så da kan jeg jo bruke litt tid på å gjøre meg kjent der.
![]() |
![]() |
#8 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Organisering av litteratur - så man faktisk finner igjen ting?Jeg bruker rett og slett et word dokument hvor jeg skriver inn måneden boka ble lest, tittel, forfatter, ev oversetter, når utgitt og ev oversatt fra språk og til språk, hvem oversetteren var. Hva boka grovt sett handlet om får en setning og hva jeg syntes om den. Dokumentet er på telefonen og synkroniseres med PCen. Startet i 2013. Det er lett å søke i filen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Organisering av litteratur - så man faktisk finner igjen ting?Vi har Zotero på jobb og liker det ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|