Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva er den beste skjortestrykedingsen til en som ikke kan stryke?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-24, 22:20   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hva er den beste skjortestrykedingsen til en som ikke kan stryke?

Eller, ikke kan stryke er slemt, han er ikke helt ute og kjøre, men han er ikke dreven heller.

Eldstesønn har fått jobb hvor han går i uniformsskjortre som bør se noenlunde nystrøket ut. De er litt vanskelige å stryke pent, siden de har ekstra hemper og greier til samband og epåletter og sånt.

... så nå ønsker han seg en strykedings som er bedre enn mors gamle, billige strykejern til jul. Fungerer sånne steamere så bra som reklamen? Eller hva er den ultimate "få skjorten strøket"-dingsen til Ung Mann (21)?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-24, 22:27   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den beste skjortestrykedingsen til en som ikke kan stryke?

Steamer er bra, men jeg tror den må koste noe mer enn den fra Phillips som jeg kjøpte på Clas. Den funker, men det er en del jobb. Jeg bruker den på duker også - direkte på bordet. Det blir sånn passe, men bedre enn ikke noe.

Min ligner på denne, men min er blå, så mulig dette er en nyere modell, og jeg tror faktisk denne kan mer enn min! - jeg avbefaler altså denne med mindre den er bedre enn den blå .... https://www.clasohlson.com/no/Philip...EaAmOREALw_wcB

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-24, 09:50   #3
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Tek.no har en test på sånne.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-24, 10:27   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Steamer, ja, men jeg må legge til at det ofte er nødvendig å være to personer når man steamer; En som holder og en som steamer. Det går jo å gjøre det selv, også, men mye lettere når man er to.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-24, 10:28   #5
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min sønn, som bruker endel skjorter, bruker steamer, og det funker fint til hans behov. Mindre styr enn å stryke også, syns både han og jeg. Det blir ikke nødvendigvis perfekt, men ser helt greit ut. Tror kanskje vi har en Phillips, en ganske rimelig en.

Gammel 09-12-24, 10:59   #6
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Steamer; ja!

Jeg avbefaler den pent designede Steamery Cirrus - den er bare pen, men ikke funksjonell.

Jeg har en blå Phillips som virker.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-24, 11:01   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Steamer, ja, men jeg må legge til at det ofte er nødvendig å være to personer når man steamer; En som holder og en som steamer. Det går jo å gjøre det selv, også, men mye lettere når man er to.

Jeg syns det fungerer bra om man har hengt opp plagget på noe, da går det bra å være alene. Man drar med en hånd og holder steameren med den andre.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-24, 13:15   #8
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Ser det har kommet mange gode tips her, men dersom man har kleskode med strøket skjorte så tar det ikke mange runder med øving før man faktisk kan å stryke.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-24, 13:32   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med sånne oppblåsbare skjortestrykere?

https://www.kjell.com/no/produkter/h...esystem-p47034

Gammel 09-12-24, 13:39   #10
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi (eller mannen min) har en slik og han elsker den. Sønnen brukte den også mye når han bodde hjemme. Jeg har mye plagg i stretch og da fungerer den ikke så bra ettersom plagget da blir stort, men ellers perfekt for litt fuktet plagg. Men den tar litt plass å oppbevare.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-24, 15:28   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg syns det fungerer bra om man har hengt opp plagget på noe, da går det bra å være alene. Man drar med en hånd og holder steameren med den andre.

Ja, jeg henger i vinduskarmen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-24, 21:01   #12
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi har bare hatt steameren et par måneder, så jeg trenger nok å øve litt mer for å få det bedre til alene.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-24, 21:42   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater å stryke og er kjempedårlig til det, men steameren får jeg til å bruke med godt og raskt resultat.

Og så ble jeg utrolig fascinert av den oppblåsbare skjortestrykeren!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-24, 15:48   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nå kjøpt en sånn på Finn til mannen min til jul. Tenker han blir kjempeglad.

Gammel 10-12-24, 17:48   #15
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg har steamer med stativ, funker utrolig bra.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-24, 13:43   #16
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi har også en type sånn (kjøpt på Obs for flere år siden)og jeg synes den fungerer veldig bra. Ikke like bra på innsvingte dameskjorter, men til mannens er den helt super

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.