|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Pinnekjøtt: Mengde og oppbevaringI morgen er vi 5 voksne og et barn til middag. Halvparten har aldri spist det før og er vanligvis ikke de som spiser mest. Spørsmålet er om vi skal gå for 2 eller 3 kg? Vi har 1 kgs Gilde-poser med røkt pinnekjøtt, og kanskje 2,5 kg hadde vært best, men hvordan oppbevarer vi den resterende halvkiloen etterpå? Fryser? Er pinnekjøtt godt som restemat så kan vi jo gå for 3. Pleier dere å spise en halv kg hver eller hva er vanlig?
![]() |
![]() |
#2 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Pinnekjøtt: Mengde og oppbevaringMengder skal jeg ikke mene n8e om. Rester er nydelig i anne mat senere. Jeg renser og fryser. Passer godt i en gryte, og sikkert i mye annet.
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Pinnekjøtt: Mengde og oppbevaringRester av pinnekjøtt kan brukes til mye, så lag heller for mye enn for lite. Hvis dere ikke har kjøttpølse til, så ville jeg hatt minst en halv kilo pr person.
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Pinnekjøtt: Mengde og oppbevaringLag masse, og ta vare på restene. Her har vi blant annet spist pinnekjøttrester på wraps, varmet opp i stekepanne på bål denne jula. Supergodt også i lapskaus og supper. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|