|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Introvert textrovert
|
![]() Hvordan pakke ned kunstig juletre?Vårt er i tre deler og vi har kjøpt tilhørende bag ... Det er ikke snakk om å få igjen glidlåsen ... Finnes det en optimal rekkefølge og Tetrismetode?
![]() |
#6 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Vi bruker også pappesken det kom i. Bruker litt tid på å få grene lagt ned slik at det blir mindre omfangsrikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Vi har ett som er "når vi leier leilighet på fjellet-tre", det stapper vi inn i esken det kom i. Og surrer rundt et bånd. Det andre vi bruker hvert år skviser vi inn i en sånn juletrepose, men jeg måtte legge meg på treet for å få igjen posen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glad
|
![]() Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Samme problem, håper løsningen her ligger i hodet til mannen. Da vi tok det ned fra loftet var nemlig glidelåsen igjen. Dvs at vi fikk det til i fjor.
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Jeg har tenkt å ligge på det.
![]() |
#10 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Vi lagrer det i esken, eske er åpen. Lagres på toppen av noen hyller i garasjen.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Mike forøddre oppbevarer det visst ferisg oppslått i ei bod.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Vår skal ned i en pappeske og hvert år er jeg overbevist om at det enten er feil kasse, eller at kassen krympet i løpet av julen. Tror vi knakk koden i år: den store bunnen på en side, den mellomstore på den andre siden med "bena/stammen mot hverandre, så legges toppen i midten av dem. Ordentlig tetris og gaffateip er gull.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Vi har ikke plass til å ha det oppslått. Og posedritten har ikke plass til to ved siden av hverandre. Jeg pøvde å ligge på, men det gikk ikke likevel. Om jeg gidder skal jeg snu om slik at grenene ikke spriker mot glidlåsåpningen ... Vi har ikke plass i boden heller egentlig, men den må nå inn et sted. Garasjen er for støvete. Alt som er der blir veldig skittent.
![]() |
#17 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Jeg har mitt tre i en litt for liten pose der glidelåsen ikke går igjen. Men klarer å skvise de to delene sammen og bære posen på loftet.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?I garasjen vår er det for tiden uventet mye snø. Det har blåst og snødd om en annen og det er relativt luftig under taket. Det pleier ikke snø så mye inn, men det har blåst mye med lett snø så da då. Uansett pleier det jo selvsagt derved å være kaldt. Og ifølge mannen er der trolig mus. (Og aldri biler, forøvrig) Så juletreet holder vi innomhus. Men det må demonteres ja.
![]() |
#19 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvordan pakke ned kunstig juletre?Med makt og/eller aggresjon.
![]() |
|
|