|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ansjos vs brislingMulig jeg har spurt om dette før, men jeg finner det i tilfelle ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glad
|
![]() Sv: Ansjos vs brislingHar ikke svar på spørsmålet ditt, men lurer på: hvilken ansjos kjøper man for å bruke i matlaging? Kan man bruke noe som fins i «vanlige» butikker?
![]() |
#4 |
Glad
|
![]() Sv: Ansjos vs brislingTakk for tips. Har en hemmelig plan om å lure ansjos oppi diverse sauser framover, uten å si noe til ungene.
![]() |
#5 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Ansjos vs brislingDu hadde en tråd om Jansons Fristelse som ble ganske opplysende på slutten. Det er som Nada svarer, må kjøpe de italienske på glass til puttanesca. Her får vi brisling som både sild og ansjos. Snenskenes surstrømming må fiskes nord i Østersjøen og er noe helt annet.
![]() |
#6 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Ansjos vs brislingDet er en lang tradisjon, jeg leste om det en gang. Det er det samme med sardiner. Det er ikke egentlig sardiner det heller, det er også brisling. Det er visst størrelsen som skiller de to.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Ansjos vs brislingSå jeg hadde skrevet om det før, ja. Ja der ser du. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|