|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Hvordan arrangerer jeg enklest en tapaslunsj med dessert?Ja, det lurer jeg på.
![]() |
#2 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan arrangerer jeg enklest en tapaslunsj med dessert?Foccacia kan heve over natten hvis du vil slippe lage alt samme dag. Jeg lager med litt mindre gjær og lar deigen stå kjølig over natta.
![]() |
#3 |
koko
|
![]() Sv: Hvordan arrangerer jeg enklest en tapaslunsj med dessert?Eg har ikkje mål på denne, den blir god uansett:
![]() |
#4 |
koko
|
![]() Sv: Hvordan arrangerer jeg enklest en tapaslunsj med dessert?Rema sine kjøttbollar i tomatsaus kan fint brukast på tapasbord.
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvordan arrangerer jeg enklest en tapaslunsj med dessert?Ostekake eller brownies med vaniljeis er topp til dessert. Toro sin brownie er faktisk helt ok. Eventuelt kan du tilsette litt hakket sjokolade. Finnes utallige varianter av ostekakede blir bare bedre av å lages dagen før. Her er en av mine favoritter: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvordan arrangerer jeg enklest en tapaslunsj med dessert?Ellers synes jeg at man kan få kjøpt gode ferdige varianter av aioli, pesto og hummus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hvordan arrangerer jeg enklest en tapaslunsj med dessert?Jeg hadde vært superfornøyd med følgende tapasbord:
![]() |
#8 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hvordan arrangerer jeg enklest en tapaslunsj med dessert?Gode tips! Tusen takk!
![]() |
#9 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvordan arrangerer jeg enklest en tapaslunsj med dessert?En ovnstekt omelett, en fritata, er enkel og god mat som kan serveres både varm og kald.
![]() |
#10 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hvordan arrangerer jeg enklest en tapaslunsj med dessert?Gresk salat kan kjøpes på Meny til nesten samme pris som ingrediensene, og man kan også servere vårruller kjøpt i asiatisk butikk (ofte frysedisk i større pakker) og ha soya og sweet chilisauser som dipp.
![]() |
#11 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Hvordan arrangerer jeg enklest en tapaslunsj med dessert?
Jeg er ikke noe god til å lage mat, men aioli syns jeg alltid at jeg lager bedre enn det jeg har funnet i butikken. Dvs, jeg så plutselig at min favoritt fra en ferietur faktisk finnes i norske butikker, så det kan være jeg må teste den ut og sjekke om hukommelsen min spiller meg et puss eller ei. Uansett!
![]() |
#12 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvordan arrangerer jeg enklest en tapaslunsj med dessert?Du kan jo tenke at ditt tapasbord går litt mer i retning av spekemat-bord? Eggerøre, ostefat og diverse spekemat, den anrettes jo bare og kan gjøres klar dagen før. Det hadde holdt for min del om det var skravla og drikke som stod i fokus.
![]() |
#13 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Hva med å lage coulis av bringebær eller jorbær, og i tillegg ha friske blåbær, bringebær og jordbær til?
![]() |
#14 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hvordan arrangerer jeg enklest en tapaslunsj med dessert?Gode tips! Tusen takk!
Ja, det kan jeg jo.
Det har jeg faktisk aldri lagd før, tror jeg. Du mener å ha den som tilbehør til brownie og is?
![]() |
#15 |
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan arrangerer jeg enklest en tapaslunsj med dessert?Hva med å bare gå for friske bær/frukt som tilbehør? Enkelt, og best (mener jeg). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Ja, da kan du servere den varm eller kald. Veldig enkelt å lage, og gir det lille ekstra.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig, men om du har litt tamme jordbær er det supergodt å marinere dem i litt limesaft med litt ekte vaniljesukker en kort stund før servering. Da blir det litt naturlig "saus" også.
![]() |
#19 |
Rastløs dagdrømmer
|
Smart!
![]() |
|
|